Zon - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Iris Verschoor - WaarBenJij.nu Zon - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Iris Verschoor - WaarBenJij.nu

Zon

Door: iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

27 Februari 2011 | Spanje, Madrid

¡hola holanda y suiza!

Que tal?
Aqui esta todo bien,
este semana hecho muchissimo calor,
entonches yo feu a la playa martes, miercoles, jueves y viernes.
ayer yo feu a Murcia con mis amigos. Es una ciudad muy bonita.
ayer por la noche nosotros no salemos por que todos estabamos cansados.
Ahora hay llueve, pero no es mal por que es un bien oportunidad por estudiar en casa. El chico americano esta mas o menos bien, por lo menos el no es borracho.
En realidad yo quiero muchissimo estar en suiza, yo echo de menos mi familia muchissimo ahora. Pero esta bien, solo tres semanas y yo vuelvo a Holanda.

Hoe is het?
hier is alles goed,
deze week was het héél warm,
dus ik ben dinsdag woensdag donderdag en vrijdag naar het strand geweest.
Gister ben ik naar Murcia gegaan met vrienden, is echt een mooie stad.
Gisteravond zijn we niet uitgegaan, want iedereen was moe van de hele dag lopen.
Nu regent het, maar dat is niet erg want dat geeft me de kans om thuis te leren. Met de amerikaanse man gaat het soortvan wel goed, hij is iniedergeval niet dronken.
Eigenlijk wil ik heel graag ik Zwitserland zijn, ik mis mn familie echt. Maar oke, nog 3 weken en ik ga weer terug naar Nederland!

Dit was alleen maar even om te laten zien wat ik geleerd had hahahaha.

Die amerikaan ging eergister hele discussie met me aan. Hij begon tegen me te praten en ik kon nietecht weglopen dus ik moest het aanhoren. Zegtie ik drink geen wodka meer alleen bier en wijn. Ik zei dat slaat nergens op, is net zoiets als dat een cokeverslaafde zegt ik gebruik niet meer blow alleen nog. Maar daar was hij het totaal niet mee eens dus toen zei ik maar oke doe wat je wilt als je my maar niet lastig valt, en toen was ik ervan af hahah.

De fotos van gister heb ik erbij gezet, was wel gezellig met z'n alle maar omdat het 30!!! graden was, was het wel heet om de hele dag door een stad te slenteren, we hadden beter op t strand kunnen gaan bakken maargoed.
Echt een hele mooie kathedraal gezien, maar ook die is van 2-5 dicht. Echt gek, wie is daar nou die siesta moet houden? Maar nu heb ik wel alle steden die hier dichtbij zijn en bijzonder gezien: Altea, Elche, Benidorm en Murcia. Is wel weer genoeg cultuur hahah. Op school hebben ze ook excursies alleen dat is elke maand hetzelfde dus daar heb ik niks meer aan, ben overal al geweest.

Ik moet vandaag echt even goed leren want ik loop volgens mij een beter achter op derest van de klas. De lessen zijn nu wel echt 100% verbeterd. Van 9 tot 11 hebben we
grammatica, dat is echt hele tijd alleen maar uitleg en opdrachten doen. Dan om 11 uur is iedereen helemaal gaar dus hebben we pauze kunnen we koffie dronken haha en dan van half 12 tot 1 moeten we door leuke opdrachten of spelletjes met heel de klas of in duo's oefenen met praten. Bijvoorbeeld iedereen moet iets vertellen over zijn land, of de klas wordt opgesplitst in 2 groepen en dan moeten we een wedstrijd houden wie de meeste grammatica weet. Zo heeft ze heel veel dingen en dat is leuk.

Oh, t zonnetje gaat net schijnen. Misschien toch maar even naar buiten hahah!
Morgen weer salsa-en, de leraar is zo grappig heel erg homo maar dansen dat die man kan, woooow.

hasta luego!!!
besos y amor

Het grootste 'ongeluk' van veel mensen is hun voorstelling van het 'geluk'.
Het geheim van het geluk is nooit je krachten werkeloos te laten.
Het geluk is niet makkelijk te verwerven. Het is moeilijk om het in onszelf te vinden en het is onmogelijk om het elders te vinden.
Geluk is een toestand van rust, waarin genoegens en pijn geen rol spelen.

  • 27 Februari 2011 - 12:47

    Tineke:

    Hai die lieve Iris.
    Ik was net een bericht naar je aan het sturen en toen kwam jouw verhaal binnen.
    Ik had me al bedacht dat je het helemaal niet leuk vindt dat jij nu niet in Zwitserland kunt zijn. Dat snap ik lieverd, daar ben je graag bij. Ik begrijp dat komend weekend en Jeanne en jouw vader en Sylvie komen. Wat zal je dat fantastisch vinden. En wat zou het fijn zijn als Jeanne bij jou op de kamer mag logeren.
    Wat super dat je zo'n lekker weer hebt. Hier is het de hele dag een miezerregen en dat gaat echt de hele dag door. Dus geniet jij maar van de zon.
    Super dat je je nu niet meer zoveel van die lastige Amerikaan aantrekt. Doe lekker je eigen ding en geniet daarvan. Ik vind het onwijs wat je allemaal al in het Spaans opschrijft. Ik kan er chocolademelk van maken hoor.
    Sterkte en plezier met alles,
    dikke knuf
    Tineke

  • 27 Februari 2011 - 14:54

    Jeanne:

    hee zus,
    wat doe je op de eerste twee foto's =P ziet er best actief uit!
    Hier alles goed hoor vandaag de hele dag sneeuw en mist dus dat is wel beetje jammer.
    Hopen dat het morgen wat beter weer is.
    Tot over 5 nachtjes!!!
    xx

  • 27 Februari 2011 - 15:57

    Iris:

    Hhahaha poging tot volleybal ..

  • 28 Februari 2011 - 11:55

    Silvie:

    Hola guapa,

    je kunt echt al super goed Spaans, als je terug bent in Nederland en je gaat eventueel in Sept weer een opleiding starten dan moet je echt ook Spaans kiezen, dan heb je al een hele grote voorsprong. Ik heb gisteren gebeld naar een hotel/gasthuis in Alicante. Vlakbij jou. Ik in mijn beste Spaans. Ging helemaal goed. Hij herhaalde mijn naam Silvia,( niet zo moeilijk, is nl Spaans) dos habitaciones o una cama, nou una cama porvavor, bla,bla toen zei hij hasta pronto, ik zat nog te wachten tot hij eventueel mijn emailadres zou gaan vragen, toen hoorde ik tuut,tuuut,tuut. Ik denk krijg nou wat haha hij heeft opgehangen, ow ja dacht ik toen, in Spanje gaat het zo makkelijk. Alleen je voornaam, wanneer kom je aan en wanneer ga je.. alleen zeiden wij in Tenerife dan hasta proximo viernes. Ik zei niets en zat nog te wachten hahaha was wel grappig. Wij logeren in Guest House Alicante en calle Segura, 20 bajo. De bus stopt er vlakbij. Wij hebben er allemaal zin in... besos y hasta pronto dan maar.

  • 01 Maart 2011 - 21:40

    Tineke:

    Lieve Iris.
    Nog een paar dagen en je krijgt heerlijk Jeanne, jouw vader en Sylvie op bezoek.
    Wat zal jij het moeilijk vinden dat je er niet bij kunt zijn in Zwitserland.
    Daarom een hele dikke warme kus voor JOU,
    Tineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Madrid

Alicante

Recente Reisverslagen:

17 April 2011

Ciao Alicante, Hola Rotterdam.

13 April 2011

Nog 4 dagen!

08 April 2011

happiness

04 April 2011

Weekend

01 April 2011

sol
Iris

Actief sinds 05 Jan. 2011
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 87272

Voorgaande reizen:

29 Juli 2013 - 21 December 2013

Singapore

09 Januari 2011 - 16 April 2011

Alicante

Landen bezocht: