the journey continues .. - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Iris Verschoor - WaarBenJij.nu the journey continues .. - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Iris Verschoor - WaarBenJij.nu

the journey continues ..

Door: iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

09 Maart 2011 | Spanje, Madrid

¡ Holaaaa !

Carnaval, jeanne papa en silvie hier, beslissen wanneer ik naar huis kom, een nieuwe kamer, wat een drukke week.
Maar wel een hele leuke!

Laat ik bij donderdag beginnen. De eerste dag van carnaval, wij de straat op. Waren er allemaal duivels met maskers (fijn:)) en een brassband, dat was natuurlijk weer wel mijn ding. Maar door die kleine straatjes hier met al die duivels en een soort draak gemaakt en allemaal vuur en dingen, het leek net alsof ik in een spookhuis liep haha. Maar toen kwamen op het plein en daar was het wel leuk. Van een veilig afstandje kon ik kijken naar wat die mensen deden en er was een optreden en toen besloten we maar vrydag niet naar school te gaan hahah. Dus toen ging ik veel te laat naar huis en toen regende het zo bizar hard en ik had alleen een zomerjasje.

Volgende ochtend werd ik wakker en toen gingen we van kamer wisselen. Ik heb nu samen met Barbara de grootste kamer, en het is helemaal geverft en nieuwe gordijnen, nieuwe kast en alles echt heel gezellig .. en er staan 3 bedden in. Dus al onze kleren verhuizen en al onze spullen een plekje geven. Eigenlijk wilde Mabel dat doen in de tijd dat we op school waren zodat we een verassing hadden als we thuiskwamen maarja we waren niet naar school gegaan, dus moesten we het zelf doen. Wat ik beter vond want nu weet ik tenminste waar alles ligt hahah.

Toen ging ik 'savonds naar het vliegveld om jeanne papa en silvie op te halen. Alleen we konden Jeanne niet vinden en toen waren we bang dat ze in een andere stad terecht gekomen was haha maar ze stond gewoon aan de andere kant van het vliegveld.

'savonds gingen we naar een carnaval iets met brasiliaanse muziek was wel leuk, en daarna gingen we nog uit. En toen zaterdag naar t strand en winkelen en in de avond was het echt het grote carnaval. Dus leeeeeeeuk verkleden en hupgaan. Het was best koud hahah maar wel leuk vooral om te zien wat iedereen aanheeft enzo.

Zondag gingen we natuurlijk uitslapen, en daarna naar t strand. Maar ik was ziek van donderdag in de regen lopen. savonds gingen we lekker chinees eten hahah.

Maandag ochtend moest Jeanne alweer naar huis :'( en ik ging naar school, en daarna gingen papa silvie en ik bij Mabel lunchen, waar silvie dr spaanse skills even kon tonen hahah! Dus dat was wel gezellig en Mabel heeft het de hele dag over dr kado dat ze t zo leuk vind. Dus sil, goede keus haha. En ik was nogsteeds ziek dus toen ik papa en silvie gedag had gezegd was ik gelijk gaan slapen.

Dinsdag weer school, er zijn nieuwe mensen dus nu ben ik één van de beste van de klas hahah jesss is ook weer nieuw.
In de avond naar 'peerpong' geweest, een spelletje met bier en een pingpongballetje. Nou ik ging niet mee doen alleen kyken, was wel gezellig. Dus toen weer te laat thuis en vannochtend naar school.

Wat me bijzonder goed afging hahah. Ook omdat ik nietmeer ziek ben vandaag:D Nu moet ik voor volgende week maandag een spreekbeurt voorbereiding van 20 minuten en ik mag zelf weten welk onderwerp. Iemand suggesties?

En last but not least blijf ik nog een maand langer. Dus tot 16 april. En dan komt ik wél écht naar huis hoor hahah. Ik begin alles wel te missen nu. (nouja alles?) maar als ik hier nog een maand langer blijf kan ik echt goed spaans praten en niet zoals een turk nederlands praat haha. Als ik nu naar huis zo gaan zo het eigenlijk net iets te vroeg zijn waardoor ik het ook sneller zou vergeten en dat is zonde natuurlijk. Dus sorry, jullie moeten nog even langer wachten haha!

Dat was dan afgelopen week. Plannen voor volgende week .. vanavond is er nog iets van carnaval dus misschien daarheen, morgen FIESTAAA en nouja dan is t alweer weekend !

Goed, ik ga even siesta houden. want ja, dat hoort er ook bij.

HASTA LA PROXIMAAAAAA !
BESOS Y MUCHISSIMO AMOR

Door zorgvuldig de kruimels van geluk op te rapen, kan je gelukkig worden.
Wie niet zijn eigen weg durft te gaan, wie het nooit heeft durven wagen met het leven, wie nooit heeft geworsteld, zal nooit het geluk kennen.
De wereld is vol van mensen die het grote geluk zoeken en daarbij het tevreden zijn volledig over het hoofd zien.
Je moet het geluk aangrijpen zoals het komt, anders verspil je het.
Het uiten van liefde verzwakt ingesleten reactiepatronen en maakt het eenvoudiger om in vreugde en geluk te leven.

  • 09 Maart 2011 - 21:45

    Marja:

    Je hebt gelijk hoor, dat je nog een maand langer blijft! Want Iris die spaans op een turks hollandse manier spreekt, dat kan natuurlijk niet, haha. De foto's van carnaval zien er gezellig uit, leuke kaartenjurk ook samen met Barbara. Eigenlijk hadden Jeanne en Sylvie ook zo'n pak aangemoeten, dan had je vader die avond een kwartet gehad, hihi. Ik heb je moeder al gevraagd weer hard te sparen voor nog een bezoekje, maarach, we kunnen niet aan de gang blijven, hè, en dan ga je weer in het nederlands dromen, dat moeten we niet hebben, want je blijft niet voor niets langer daar in Spanje. Doe je iedereen de groetjes?!
    veel liefs, dikke kus

  • 10 Maart 2011 - 11:14

    Tineke:

    Lieve Iris.
    Wat heerlijk dat je genoten hebt van de uren met Jeanne, jouw vader en Sylvie. Heerlijk om ze weer een paar dagen in de buurt te hebben.
    Het lijkt me een goede beslissing hoor om nog een maand eraan vast te plakken. Het belangrijkste hoe jij erover denkt.
    Je vraagt om suggesties voor jouw spreekbeurt van 20 minuten.
    Hier komen wat mogelijkheden:
    Wat heeft het mij gedaan en wat doet het mij om hier te zijn als Nederlandse in Spanje?
    Welke dingen vallen me op en verschillen vooral van Nederland?
    De vogels, dieren en planten in jouw buurt:-)
    De verschillen in omgang met elkaar als je Spanje vergelijkt met Nederland
    Welke tips heb je voor de mensen in Spanje om hun leven nog aangenamer te maken
    Alle gerechten die je in de afgelopen periode hebt mogen proeven
    Enzovoort,
    succesknuf
    Tineke

  • 10 Maart 2011 - 14:31

    Silvie:

    Hola carino,

    ik vond het super bij jou in Alicante. Heb genoten van de omgeving, de carnaval, de playa. Veel gelopen, Mijn energie leek niet op te kunnen. Wat een fijne gastvrouw is Mabel. Je hebt het echt getroffen met haar en haar grappige dochter Paula. mooie mensen.
    Ik miste jullie dinsdag al, maja ik moet altijd omschakelen van Spanje naar Ned, en omdat ik dat eigenlijk niet wil, duurt dat natuurlijk veel langer. Ow ja hoor dit dan, dinsdagmiddag stond ik met pech aan de weg, een motorrijder stopte en heeft mij aan de kant geduwd en zei, "spring maar achterop, dan rijden we door naar Spanje als je wilt". Grappig, want ik wilde daar echt wel heen, alleen niet met hem hahahah. Ben blij te lezen dat je weer bent opgeknapt.
    Een goede beslissing "bij de weg", dat je in Spanje blijft doorleren, des te meer je mij ook kunt bijleren :) En nu de beste van de klas, moet toch een heerlijk gevoel zijn..haha
    Leuk die foto's, ik zal ook eens kijken, want wij hebben ook nog foto's gemaakt. Moeten die eerst naar jouw email worden gestuurd, of kan ik deze ook hier plaatsen. Your advise please...:)
    En wat betreft jouw spreekbeurt, een spreekbeurt over studeren in het buitenland in combinatie met een verblijf in een gastgezin en dan met de onderwerpen die Tineke omschreef is een goede optie toch.
    Succes ermee.
    Doe iedereen de hartelijke groeten daar en bedank Mabel nogmaals voor haar gastvrije ontvangst en ik wens dat de tulpen gauw mogen opkomen.
    Besitos y abrazos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Madrid

Alicante

Recente Reisverslagen:

17 April 2011

Ciao Alicante, Hola Rotterdam.

13 April 2011

Nog 4 dagen!

08 April 2011

happiness

04 April 2011

Weekend

01 April 2011

sol
Iris

Actief sinds 05 Jan. 2011
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 87302

Voorgaande reizen:

29 Juli 2013 - 21 December 2013

Singapore

09 Januari 2011 - 16 April 2011

Alicante

Landen bezocht: