Valencia etc - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Iris Verschoor - WaarBenJij.nu Valencia etc - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Iris Verschoor - WaarBenJij.nu

Valencia etc

Door: iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

21 Maart 2011 | Spanje, Madrid

¡Hola!

Veel te vertellen, het begon allemaal .. donderdagnacht.
Ik lag te slapen, toen ik wakker werd van een enorme herrie en iemand die honderd keer heen en weer naar de badkamer liep en met de deuren sloeg en weet ik veel wat diegene aan het doen was. Het bleek de amerikaan te zijn. De volgende ochtend werd duidelijk dat hij weer heel erg dronken was, en Mabel vroeg me of ik voor tolk wilde spelen in een gesprek met hem. Dus na school ben ik met hem gaan praten en gezegd dat hij zich echt moest gaan gedragen en dat het zo niet kon, er hier meer mensen woonde en dit niet de bedoeling was. Dat hij als hij niet veranderde 31 maart weg moest, enzovoorts enzovoorts. Ook was Mabel erachter gekomen dat hij niet naar z'n sessies ging voor verslaafden. En als hij eerlijk was tegenover zichzelf, dacht hij dan dat het hem zou lukken om te stoppen? De Amerikaan zei van ja, beloofde verbetering, dat hij zich rustig zou houden en naar zijn sessies zou gaan. Toen ik dat hele gesprek voor google-translate had gespeeld, zei Mabel dat ze ging slapen. Ik praatte nog even verder met de man en zei dat ik ook wegging. Waarop hij zei: Kan je Mabel zeggen dat ik niet mee eet vanavond? Ik moet echt even wat drinken. Toen had ik het echt helemaal gehad, had zoveel moeite gedaan en dan zegtie me dit, als Mabel net weg is. Dus ik: aah Cabe, please shut the *** up now. En liep weg. Kwam die achter me aanrennen: nee iris iris wacht. Je snapt het niet, als je met iets stopt doe je dat altijd de ochtend nadat je het nog één keer goed hebt gedaan! Ik heb het gewoon nodig. Toen heb ik niks meer gezegd en ben gewoon weggelopen, was echt boos.

Toen ging ik met Barbara en Jovanna naar het strand. Zij lagen een beetje te zonnen, en ik zat op mn kleedje een beetje in het rond te kijken, toen mijn blik op iets vreemds viel. Er lag een man de zonnen en slapen in een iets te kleine zwembroek, waardoor zijn geslachtsdeel eruit hing. Hilarisch natuurlijk, niemand op het strand zag het behalve ik. Dus ik tegen Barbara en Jovanna kijk nou hahah die vent! En na een tijdje begon hij ermee te spelen en werd het steeds roder en groter, dit was het moment dat het nietmeer hilarisch was maar best vies. Hoe kan iemand dit doen in zn slaap op t strand? Er zijn filmpjes van maar die zal ik jullie besparen. Na 5 minuten kwam de politie, en die vroeg hem waar hij mee bezig was. De man werd wakker, zich nergens van bewust. Het was zóoooo schaamtelijk voor de vent, bizar. Maar ze zijn hier best streng want hij werd meegenomen in de politie auto. Misschien doet hij dit meer, ik weet het ook niet ! Het was in ieder geval een hele vreemde situatie.

Vrijdagavond met het eten was de amerikaan er nogsteeds niet, gek maar oke. Later die avond gingen we even wat drinken, en vertelde een meisje dat hiernaast woont dat ze Cabe had gezien en dat hij heel dronken was. Niet te laat naar huis gegaan, want de volgende ochtend moesten we om 11 uur in de bus naar Valencia zitten.

Dus zaterdag, naar Valencia. Het was echt lekker weer, 2 uur in de bus en TADAAAA daar waren we. Toen gingen we paella eten in een soort 'hol'. Ik heb het ook echt niet gegeten. Het was verschrikkelijk, een soort vreethuis dat ze hadden in de middeleeuwen, en zulke muziek draaiden ze ook, vol met dronken studenten, om 1 uur smiddags. Niets voor mij. Dus zijn we naar het centrum gelopen en dat was wel heel leuk. Jammer alleen dat de organisatie waarmee we waren het echt bagger georganisseerd had. En mensen op de straat, bizár gewoon! Zoveel. Op een gegeven moment waren we in een bar en we konden er niet uit omdat de deur niet open kon omdat er teveel mensen buiten waren. Het feest gaat erom dat ze hele grote standbeelden hebben gemaakt, ik weet niet van welk materiaal, waarbij ze de spot drijven met alles wat er dit jaar gebeurd is in Spanje. 1 beeld ging over sport, andere over politiek, en dat is dan op een bepaalde manier verwerkt in het beeld. En op een gegeven moment binden ze daar vuurwerk omheen en vliegt het in brand. Maar die dingen zijn echt groot dus dat is heet echt niet normaal. En dan komt de brandweer en die blust het. Het was wel heel leuk om een keer mee te maken maar echt niet dat ik daar nog een keer heen ga, teveel mensen en vooral teveel dronken mensen. Om 6 uur 's ochtends stond onze bus klaar en om 9 uur waren we thuis. Ik heb de hele reis geslapen dus ik weet niet waarom het ineens 3 uur duurde ipv 2 uur, maargoed. Thuis ging ik slapen en heb gister natuurlijk niet zo veel gedaan.

Toen ik wakker werd vertelde Mabel me dat ze de hele nacht met de Amerikaan bezig was geweest. Paula vierde gister dr verjaardag, en er bleven 2 vriendinnen slapen, dus ze sliepen in de woonkamer. Toen kwam cabe thuis en die ging weer van de badkamer naar zn slaapkamer en terug enz enz enz. Mabel ging elke keer alstie zn kamer uitkwam hem volgen en toen gingdie in de woonkamer op de bank een sigaret roken. Naast waar die meisjes sliepen! Dus mabel: cabe, hierkomen!!! in de keuken. Toen probeerde die zn sigaret aan te steken maar dat lukte niet en toen gingdie weer nieuwe halen en blablabla hele toestand. Dus op een gegeven moment loopt Mabel zn kamer in ziet ze allemaal doosjes medicijnen liggen. Toen heeft ze om half 4 's nachts de vrouw van zijn uitwisselingsprogramma gebeld en die vertelde dat dat antidepressieva was. Hoe kan je nou zoveel alcohol drinken als je aan de antidepressieva zit?? Dus toen heeft Mabel gezegd dit is de druppel nu moet je weg. Toen is die vrouw hem komen halen en nu zittie in een appartement alleen, en moet hij terug naar Amerika maar dat wil hij niet. En het is gek want hij zei tegen ons dat hij 27 was maar tegen die vrouw heeft hij gezegd dat hij 31 was dus hij weet het zelf volgens mij ook niet helemaal en alles aan hem is zo ontzettend gek geworden! Maar in ieder geval heb ik geen last meer van hem want hij woont hier niet meer dus ik ben blij :).

Ik heb vanmiddag aan school gevraagd of ik een paar uur privélessen mag, en dat zou de lerares regelen.

Zaterdag is er een nieuw meisje gekomen uit polen maar ze leefde in duitsland en ze is wel aardig. Dus nu zijn we met Barbara, Victor, Camilla, Paula, Mabel en ik. En nu is iedereen aardig en gezellig :).

Nog 4 weken en dan kom ik weer naar NL:D ik ben wel blij dat ik heb gekozen om nog langer te blijven.

Oh en nog iets minder leuk nieuws, er is weer een stel uit Canada in mn klas gekomen vandaag en volgens mij zijn ze net zo vervelend als dat vorige stel hahah! Ik ga maar snel leren zodat ik naar t andere niveau kan!

Goed, dit was weer een veel te lang verhaal, ik hoop dat jullie het een beetje interessant vonden haha:)

PS Meer fotos volgen nog!

Dikke kus, Liefde.

'Geen geluk zolang je geen vrede hebt met jezelf. Het hoogste geluk is wellicht het in alle opzichten jezelf kunnen zijn.'
'Geluk is iets wat je kunt geven zonder dat je het hebt.'
'Wie ongelukkig is in de liefde, kent ook moment van geluk. Liefde spant altijd een regenboog.'
'Wil een verstandig mens gelukkig zijn, dan moet hij zijn verstand relativeren.'
'Een eind maken aan zelfzucht, dat is geluk.'

  • 21 Maart 2011 - 18:08

    Jeanne:

    hahaha die schaapjes zijn echt hilarisch!

  • 21 Maart 2011 - 18:30

    Rianne:

    Hoi Ies,
    Jeanne is me net voor!
    Die schaapjes!
    Wat jammer dat ze die verbrand hebben!
    Schatjes zijn het.
    Knap gemaakt allemaal hoor.Ziet er prachtig uit.
    Volgens mij is alles gemaakt van een soort schuimrubber, dat wil wel branden denk ik!
    Het zal wel gestonken hebben.
    Gelukkig , die Amerikaan is weg, wat een toestand zeg, laat hem maar weer gauw naar weer naar Amerika gaan, daar ging het veel beter met hem.
    ( ik ben ook blij dat je geen filmpjes van die andere man hebt toegevoegd ;-))
    Het zijn in ieder geval geen saaie maanden die je daar doorbrengt.Je hebt elke keer genoeg te vertellen!
    Hier is het heerlijk lente
    Vanmiddag een lente wandeling gemaakt door Pernis met de klas.
    Ik had iedereen uitgenodigd om mee te lopen en er liepen 6 moeders en één tante mee.
    Heerlijk weer en bij het metrostation stonden allemaal lammetjes net in de wei.
    Ze sprongen vrolijk in het rond , leuk joh, we gingen gewoon mee huppelen!
    Daarna nog even bij de familie Rowaan langs, daar zit onder een boompje zo'n grote eend op ong. 12 eieren te broeden. Iedereen op z'n tenen erlangs.....
    Deze week is het nog lekker lente weer, daarna komt er weer wat regen.
    Nu maar hard genieten dus!
    Jij ook hard genieten hoor, want die 25 dagen zijn om voor dat je het weet.........................................(gelukkig;-))

    Heel veel liefs!
    Mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Madrid

Alicante

Recente Reisverslagen:

17 April 2011

Ciao Alicante, Hola Rotterdam.

13 April 2011

Nog 4 dagen!

08 April 2011

happiness

04 April 2011

Weekend

01 April 2011

sol
Iris

Actief sinds 05 Jan. 2011
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 87281

Voorgaande reizen:

29 Juli 2013 - 21 December 2013

Singapore

09 Januari 2011 - 16 April 2011

Alicante

Landen bezocht: