Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Iris Verschoor - WaarBenJij.nu Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Iris Verschoor - WaarBenJij.nu

Singapore

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

05 December 2013 | Singapore, Singapore

Hallo gezellig Nederland!

Zo, VAKANTIE. Eindelijk. Heerlijk.

De laatste anderhalf week is het zo saai geworden hier. Heel veel mensen zijn al weg, nergens staat meer een rij of iets dergelijks, geen frisbëende mensen meer onder m'n raam, het is een soort 'leeg' en ongezellig. Aparte stemming hangt er, iedereen is blij naar huis te gaan, maar ook verdrietig om naar huis te gaan (sommige meer dan andere haha). Je ziet overal mensen afscheidt nemen, spullen weggeven etc. En vandaag doe ik lekker mee want ook ik heb m'n laatste nachtje in Utown geslapen.

M'n toetsen gingen denk ik wel oké, ik denk dat ik ieder geval 3 van 4 wel gehaald heb, en die andere denk ik sowieso niet. Maar wat daar mee gebeurd weet ik niet en daar ga ik me nu ook nog niet druk om maken. Ik heb echt heel hard geleerd voor allemaal, en meer dan m'n best kan ik niet doen :) Het moet natuurlijk wel leuk blijven, en dat was het al niet. Wat een verschrikking. Een typische toets afneming gaat zo:
Iedereen begint 2 weken van tevoren keihard, dag en nacht, te leren. Studenten slapen 's nachts letterlijk in de studieruimtes, schrijven ongeveer het hele boek 3 keer over, drinken 100 bakkies koffie, en gaan maar door. Dan de dag van de toets zijn ze onaanspreekbaar zo zenuwachtig en 'gefocust'. De toetsen worden afgenomen in een soort hele grote sportzalen waar dan allemaal tafeltjes staan. 10 minuten voor tijd gaan de deuren open, iedereen heeft een eigen tafelnummer waar je moet gaan zitten, en daar ligt je toets al klaar. Precies om 09:00 of 13:00 etc beginnen we (na een uitleg van wat allemaal niet mag etc). In de antwoorden boekjes zitten 10 pagina's. Maar die Singaporesen gebruiken allemaal wel 2 of 3 antwoorden boekjes, ook als de professor heeft gezegd dat je 2 essays van 3 bladzijdes moet schrijven (2x3=6, dus dan heb je aan één boekje genoeg lijkt me?). Ik werd daar eerst heel zenuwachtig van, maar ik heb het gevraagd en dat hoeft dus niet haha. Zij schrijven gewoon een soort heel hun boek over. Ja, dat gaat mij te ver. Dan 2 uur later moet iedereen z'n pen neerleggen, worden de boekjes opgehaald, wordt er 3x na geteld of dat ze allemaal opgehaald zijn (wat ongeveer 20 minuten duurt, heel vervelend) en dan mag iedereen naar huis. Keihard leren voor de volgende. Het was een soort achtbaan, ik ben blij dat het over is en dat ik in Nederland weer lekker 1 keer in de 5 weken een toets heb. Werkt voor mij veel beter :)

Dus, en toen was het dinsdagmiddag ineens afgelopen. Geen NUS student meer. Het enige wat me te doen stond was m'n spullen pakken. De volgende uitdaging, want ik heb mezelf verbaasd over hoeveel rotzooi ik heb verzameld in 4 maanden. Een soort knap. Maarja, vandaag kan niets me sacherijnig maken. Ik dacht namelijk dat het noooooit zou komen, maar vandaag is het moment toch echt daar: OVER 4 UUR IS GEOFFREY ER :D ME SO HAPPPYYYY !!
Eindelijk. Echt, ik denk dat ik vandaag het aller blijste meisje van de wereld ben!

Dus ik ga nu nog m'n laatste spulletjes in m'n koffer proppen, afscheid nemen van Jessica, en dan naar 't vliegveld want ik kan niet meer wachten !!!

Ik zal nog reflecteren over hoe ik m'n 4 maanden hier vond, maar dat gaat nu nog niet, ik moet er even afstand van nemen voor ik een duidelijk verhaal kan vormen :)

Oke, als we internet hebben in Thailand schrijven we samen nog een verhaal over onze vakantie. Ik heb er super zin in. We zijn eerst tot zondag in Singapore, dan vliegen we naar Krabi. De stranden en eilanden daar behoren tot de mooiste van de wereld, ik ben benieuwd! Dan met de bus naar Khao Sok, de jungle in. Schijnt ook ontzettend mooi te zijn. Vervolgens, als de situatie het toelaat, vliegen we de 16de naar Bangkok. En de 20ste naar huis. Ik heb er zin in!

Liefs,
Iris.

  • 05 December 2013 - 11:31

    Michelle Diepbrink:

    Ahhhhh ik ben echt zó excited voor jullie, eindelijk lekker samen zijn en vakantie vieren! Geniet ervan jullie twee <3 heeeel veel liefs en tot snel!

  • 05 December 2013 - 12:02

    Silvie:

    Veeeel plezier en veeel liefde saampies!
    He Tarzan, you Jane...
    Tot gauw!!

  • 06 December 2013 - 01:01

    Nadine:

    Ies, ik heb met veel plezier de afgelopen 5 maanden je blogjes gelezen. Super wat je allemaal mee hebt mogen maken en hebt mogen leren!
    Ga nu maar lekker ontzettend genieten van je vakantie met Geoff, je hebt het verdiend!
    Maar, ik ben toch ook wel blij als ik je in de kerstvakantie eindelijk weer in levende lijve kan spreken :)
    Enjoy en tot snel!!
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Singapore

Voor mijn studie 4,5 maand naar Singapore!

Recente Reisverslagen:

03 Januari 2014

Pernis!

05 December 2013

Singapore

17 November 2013

Ho Chi Minh

04 November 2013

Jogjakarta

24 Oktober 2013

Borneo en Singapore
Iris

Actief sinds 05 Jan. 2011
Verslag gelezen: 660
Totaal aantal bezoekers 87149

Voorgaande reizen:

29 Juli 2013 - 21 December 2013

Singapore

09 Januari 2011 - 16 April 2011

Alicante

Landen bezocht: