¡hola! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Iris Verschoor - WaarBenJij.nu ¡hola! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Iris Verschoor - WaarBenJij.nu

¡hola!

Door: iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

11 Januari 2011 | Spanje, Madrid

¡hola chicos y chicas!

haha, ik maak al voorderingen toch?
het gaat best snel met zoveel Spaans om je heen!
Morgen komt Maribell(de gastvrouw) terug uit Argentinië.
Vandaag ben ik erachter gekomen dat ze vroeger in haar eigen restaurant chef-kok is geweest, dus dat belooft wat!
ik hoor ook van iedereen dat ze zyn aangekomen by haar in huis omdat het eten zó lekker was haha!
Gister wilde ik even wattenschijfjes halen bij de drogist, maar ik zag ze niet. Toen vroeg ik een man of die me kon helpen maar ik wist het woord 'wattenschijfjes' niet in het engels, of spaans. Dus ik legde het beetje gek uit weestie me het maandverband hahahah, dat was niet wat ik bedoelde:) Vannochtend hadden we pauze en toen vroeg een meisje uit een andere klas gelyk of ik meeging ergens wat drinken enzo dus dat was wel leuk:) zy woont in het huis hiernaast. En nu heb ik de andere leerlingen ook leren kennen, en ze spreken haast allemaal engels dus dat is ook wel fyn!
Leuk om de verhalen te horen van zoveel verschillende mensen. Er is een 'vrouw' van 28 en die reist al vanaf dr 5de heel de wereld over!
In de klas gaat het ook goed, die man is best grappig soms probeerd hy nederlands te praten maar hij kan er helemaal niets van! Van Gogh spreekt hy uit als Ban Kok enzo. En hij begon weer over mijn niet-bestaande-spaanse bloed haha! Vanmiddag heb ik heerlyk in t zonnetje gezeten, en mn huiswerk gemaakt. Wel wennen hoor als je zolang geen school hebt gehad!
En nu ineens elke dag van 9 tot 1.
Ik moet mn concentratieboog duidelijk weer op gaan bouwen haha!
De klas blijft zo klein, maar die vrouw is hier maar voor 3 weken dus ik weet niet hoe het daarna gaat. Het is aan de ene kant wel een voordeel omdat je alle aandacht krijgt. En ik ben niet eenzaam omdat ik in de pauze met die andere mensen ben uit de andere klassen :)
Vanmiddag kon ik een kasteel gaan beklimmen maar dat leek me niets dus ik heb gezegd dat ik niet zoveel trappen kon lopen in verband met mijn been! Donderdag is er salsa dus daar ga ik wel een kijkje nemen:P
Ik ben wel elke middag heel moe maar dat komt gewoon door school en de hele nieuwe omgeving.
Ik moet voor morgen 5 onregelmatige werkwoorden leren, van 1 tot 100 kunnen tellen en eten en drinken kunnen bestellen dus ik ga maar snel aan de studie!

Heel leuk dat jullie zo reageren om mn blog:) blijven doen hoor die 2 maanden anders ga ik me wel alleen voelen!

vale, besos y hasta manaña!

'Eerlijk en met genoegen werk verrichten dat ons bevalt - dat is simpelweg geluk.'

  • 11 Januari 2011 - 17:14

    Melanie:

    En het werkt nog ook!
    Ik kreeg een e-mail dat je een blog had geschreven, best handig!

    Leuk dat je nieuwe mensen heb leren kennen! Zo wordt het alleen maar leuker en leuker. En dat is alleen maar fijn!
    Ik leer van jou ook al een hoop, want sommige woorden die je gister zei heb ik nog steeds onthouden. Moet steeds aan villa achterwerk denken hahaha.

    Wel handig msn, zo lijkt het alsof je toch nog dicht bij bent.

    Succes met je huiswerk.

    xxxx

  • 11 Januari 2011 - 17:16

    Pascalle:

    Nederland laat je niet in de steek hoor! Hier geen zon maar regen :(
    Ik ben benieuwd naar nog meer foto's! Komen die er snel aan? Bevalt je kamer je nog steeds? Succes met je studie! xxx

  • 11 Januari 2011 - 17:33

    Jeanne:

    hee heb je al geleerd waarom ze dat uitroepteken soms ondersteboven voor een woord zetten.. ben ik wel erg benieuwd naar!
    xx

  • 11 Januari 2011 - 17:49

    Iris Verschoor:

    Mel, ja wat moesten we zonder videochat! ik ben er ook erg blij mee!
    woord van de dag: 'una copa de vino blanco' (witte wijn) onthouden he! Voor van de zomer haha:)

    Fyn om te horen passie! Ja, morgen zal ik foto's maken en ze erop zetten. Maar t ziet er zo toeristerig uit om op straat fotos te maken haha! Mn kamer is nogsteeds nice, alleen t is erg koud hier. De vloer is van steen, er is geen kachel en de zon kan niet naar binnen schijnen ..

    Jean, ze doen het niet soms maar altijd. En bij vragen zetten ze nog ¿ voor de vraag ook. Gewoon een regel hah zodat je ziet dat het eraan komt ofzo?

  • 11 Januari 2011 - 18:09

    Jermo*:

    Iriss! ik krijg elke keer een email als je weer een nieuw verslag hebt(A) dus is wel handig hahah, je kan zo een boek schrijven:P pff al dat geleer..maar uiteindelijk kom je terug en kan je miss. wel vloeiend spaans:P haha XD

    besos (L)

  • 11 Januari 2011 - 19:02

    Sanne:

    lieverd
    echt fijn om te lezen dat je het naar je zin heb, ik blijf me er maar in verbazen dat je dit allemaal doet in je eentje!
    en niet teveel aankomen van al dat lekkere eten wat die vrouw gaat maken he, anders moeten we van de zomer weer naar die sportschool haha.

    veel plezier, en succes met leren

    x

  • 11 Januari 2011 - 19:07

    Marja:

    Hey meis, dit klinkt allemaal heel positief! Wat fijn dat je het naar je zin hebt en al contact gemaakt hebt met anderen. Ik kan niet wachten una copa de vino blanco bij je te komen drinken!
    Adios!

  • 11 Januari 2011 - 20:19

    Silvie En Pa:

    Wat leuk Ice om je dagboek te lezen:) Zo blijven we op de hoogte wat je daar allemaal doet en meemaakt! Ik wist niet dat je zo goed kon schrijven;)
    Wilde even met je MSNen maar je bent offline, dus morgen misschien beter!
    Buenos Noches y hasta Manana
    Besossssssssssssssssssssss Tu Padre e Silvie

  • 11 Januari 2011 - 21:11

    Melanie:

    buenos noche Iris.
    y un buen día mañana.

    Zo dat was het! Ben ook al ver he? hahaha

  • 13 Januari 2011 - 13:29

    Anne Willem:

    Hé Iris, leuk te lezen dat je een goede start gemaakt hebt in Spanje. Veel plezier met de studie en de ontspanning.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Madrid

Alicante

Recente Reisverslagen:

17 April 2011

Ciao Alicante, Hola Rotterdam.

13 April 2011

Nog 4 dagen!

08 April 2011

happiness

04 April 2011

Weekend

01 April 2011

sol
Iris

Actief sinds 05 Jan. 2011
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 87261

Voorgaande reizen:

29 Juli 2013 - 21 December 2013

Singapore

09 Januari 2011 - 16 April 2011

Alicante

Landen bezocht: