Hollands bezoek - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Iris Verschoor - WaarBenJij.nu Hollands bezoek - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Iris Verschoor - WaarBenJij.nu

Hollands bezoek

Door: iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

13 Februari 2011 | Spanje, Madrid

¡ Hola Amigos !

Met veel plezier schrijven wij (Rianne & Marja) een stukje over ons verblijf in het verre Alicante.
Wij zijn donderdagavond na een goede reis aangekomen op het logeeradres van iris. Heerlijk om Iris weer te zien na 5 weken!

Na 2 uur star in de stoel aan tafel bij Mabel gezeten te hebben, alwaar wij een waterval aan spaanse woorden over ons heen hebben gekregen, en heerlijke paella hebben gegeten, lagen wij met wijd opengesperde ogen in onze hotelkamer. Nu begrepen we waarom Iris zo moe was de eerste paar dagen!
Als je aan Mabel een vraag stelt waar ze met 'ja' of 'nee' op kan antwoorden, krijg je toch zeker een kwartier lang antwoord.

Iris is een zeer goede gids gebleken. Vrijdag hebben we iris van school opgehaald en mochten we de school in. Hier heeft de leraar, Gregorio, ons alles laten zien en zelfs een liedje voor ons gezongen! Iedereen was vol lof over Iris. Daarna heeft ze ons een berg opgepraat .. 'Castillo de Santa Barbara'. Het was de klim zeker waard want we hadden een prachtig uitzicht over Alicante. Daarna langs mooie straatjes met heel veel straatjes teruggelootst naar het strand, waar we heerlijk op een terrasje in de zon een wit wijntje hebben gedronken, en iris een glaasje sangria. Wat een leven! Het lijkt wel vakantie. S avonds zijn we tapas gaan eten in het beste tapasrestaurant van Alicante. Wat een ervaring is dat! Al die lekkere hapjes en stokjes tellen na afloop om de prijs te bepalen. Voor herhaling vatbaar.

De volgende dag zijn we met de bus naar de markt gegaan. Niet zomaar een markt, een giga markt! Met vooral tassen, sjaaltjes en schoenen. En we hebben ze allemaal gezien en gekocht. Daarna hebben we lekker op het strand gelegen, in het zonnetje natuurlijk, met als afsluiting, een glas wijn. Daarna gingen we winkelen, de groote winkelstraat van Alicante gezien met 'De 3 Bijenkorven'. Je loopt wat af! Het was die avond ongelofelijk druk. Daarna een restaurant gezocht waar we Calamaris konden eten. Moe, maar voldaan gingen wij naar huis en Iris nog stappen.

Zondagochtend was het een stralende dag. De warmste dag ever van ons verblijf in Alicante. Heerlijk rondgelopen bij de haven en op een terrasje aan het strand onder de palmen een cafe americano gedronken. Gelukkig vergezelde iris ons toen ook al snel. We keken onze ogen uit, veel straatventers uit Afrika met horloges, tassen en andere producten die proberen te verkopen aan de toeristen. Dat brengt lachwekkende situatie wanneer de politie verschijnt. Ze pakken alles op, lachend, en zodra de politie zijn rug laat zien leggen ze alles weer neer. Gelukkig bleef de man met de gitaar zijn liedje gewoon afmaken :). Hierna nogmaals tapas gegeten, en als afsluiting chocoladefondue, in een chocoladerestaurant.

Wij hebben 3 heerlijke fantastische dagen gehad in Alicante! Zijn supertrots op Iris, en op onze gids. Nu maar hopen dat Iris het ook een beetje naar d'r zin gehad heeft.

Adios amigos! Hasta la vista!

Marja & Rianne.

• 13 Februari 2011 - 19:08

Iris:

Ik heb het super naar m'n zin gehad! Voel me nu alleen wel extra alleen:(
    Maar heel erg bedankt voor alle gezelligheid en het bezoek. Echt leuk dat jullie nu weten hoe m'n omgeving eruit ziet. Ik ben nu wel versléten, dus ga lekker eten en slapen. Morgen weer school!
    Heel gek dat ik het afgelopen weekend weer in het Nederlands heb gedroomd, jullie hebben me uit m'n systeem gehaald! Maar dat geeft niets.
    En jullie hebben in 3 dagen meer foto's gemaakt dan ik in 5 weken, dus ik zal ze bij het verhaaltje oploaden.

Ik ben al op de helft!
    besosssssss

• 14 Februari 2011 - 00:54

Marja:

Hola Iris,
    Na enige vertraging waren we rond 1.30 uur weer thuis. Wel met een extra rondrit in Pernis, omdat de knip op de deur zat en je moeder bij Jeanne de sleutel van de achterdeur moest ophalen. Het alarm maakte een lawaai!!!! Hahaha, de buurman in zijn boxershortje in de tuin.
    Meis, meis, wat een belevenissen en wat een ervaring! Nogmaals bedankt voor alles. Wat hebben we het naar ons zin gehad.
    Muchos muchos gracias, adios en muchos besos Iris!!!

• 14 Februari 2011 - 01:09

Rianne:

Heerlijk weekend gehad met mijn grote jongste dochter!
    Trots op de manier waarop je na 5!!!! weken spaans spreekt.
    Jou spaans, samen met een bescheide glimlach opende voor ons alle deuren! :-)
    Ik/we hebben ervan genoten!
    Heel veel succes om de "verloren"tijd in te halen.
    En de groeten aan iedereen in het huis.
    Dikke kus en ik voel me nu hier ook een beetje alleen hoor!
    Het was zo gezellig met jou en Marja, zelfs Liz is hier niet!?!?
    Veel liefs!

• 14 Februari 2011 - 12:41

Tineke:

Lieve Iris.
    Wat heerlijk dat jullie zulke gezellige dagen hebben gehad met elkaar.
    Het lijkt me ook zo leuk dat jouw moeder nu eens een stukje van jouw wereld en jouw leven hebben kunnen meemaken. Nu bijkomen, begrijp ik en weer hard aan de studie.
    Succesknuf
    Tineke

• 15 Februari 2011 - 16:33

Silvie:

Ohhhh wat een leuk verhaal en zoveel foto's echt super!!! Wat fijn dat jullie weer werden herenigd moeder en dochter. Er is niets fijners om alles wat je tot nu toe hebt gezien en meegemaakt te delen met de thuisbasis. En zo te zien hebben jullie het allemaal fantastisch gehad, ook Marja heeft aan de foto's te zien genoten van het Spaanse leven, een Spaanse gitarist aan tafel hahaha. Iris, ik hoop dat je alweer een beetje in je ritme bent, wat een leeg gevoel kan het zijn hé als je mam ineens weg is. Het is allemaal zo herkenbaar.
    tot gauw hoor...
    Liefs,
    xoxoxox

• 15 Februari 2011 - 20:10

Pascalle:

Irissssssssssssssss,

Sorry dat ik zo lang niks van me heb laten horen! Ik lees nog altijd je berichten en vind het fijn dat je het daar naar je zin heb en dat je zo goed leert!
    Hier in Nederland is het best saai. Druk met school, maar gelukkig is er bijna de voorjaarsvakantie.
    Van de zon mag ik helaas niet genieten, daar in tegen wel van de regen en wolken.

Ik kijk weer uit naar je verhaaltjes en foto's!

Liefs,
    Pas