Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Iris Verschoor - WaarBenJij.nu Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Iris Verschoor - WaarBenJij.nu

Singapore

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

31 Juli 2013 | Singapore, Singapore

Goedemorgen :)

Laat ik maar bij het begin beginnen:
Afscheid nemen is écht niet leuk.
Ashley, mama, Jeanne en Geoffrey hebben me naar het vliegveld gebracht, en ik vond het oprecht moeilijk alleen door de paspoort controle te gaan!

Sowieso het begin van een reis vind ik altijd het ergst; koffer inpakken, dag zeggen en vliegen.

En naar Singapore vliegen doe je ook niet zomaar; wát een lange vlucht!!! Gelukkig heel luxe! Niet normaal. Je hebt je eigen stopcontact; kan een usb kabel in je toutch-screen pluggen en heel veel films kijken. Maar dan nog - het duurt láng. Natuurlijk is het het wel allemaal waard!

Op het vliegveld in Singapore aangekomen raakte we (ik & Tara, meisje van m'n studie) al meteen de weg kwijt. Toen we bij de bagagebanden aankwamen, stond onze vlucht er al niet meer op! Gelukkig konden we onze koffers vinden. Met de taxi naar 'U-town', ons appartementen complex voor de komende maanden. Mooi hoor! Het appartement is ook prima! Er is niet veel dus we moeten vanmiddag naar de Ikea om dingen te kopen als prullenbakken, kussens, glazen, borden, theedoeken etc.

Er zijn hier best veel gekke dingen; gister ging ik douchen, maar de douche werd maar niet warm. Dus ik snel m'n haar wassen en eronder uit; blijkt dat je het warme water voor de douche met een schakelaar aan moet doen! En alle stopcontacten ook. Verder zijn er heel veel regels en staat overal aangegeven welke boete je waarvoor krijgt.

Toen gingen we gister even eten; en daarna hadden we afgesproken met een paar mensen om ergens wat te gaan drinken. Het was echt een grote groep; soort bijna 30 mensen ofzo. Dus dat werd teveel voor in een bar; toen zijn we maar met 8 meiden ergens een cocktail gaan drinken. Een cocktail is hier even duur als een glas bier. Dat is ook best gek. Maar goed, dat was dus wel gezellig.

Toen was ik echt bizar moe, en gingen we naar huis. Thuis aangekomen kwam ik 2 echt vieze beestjes, soort kakkerlakken denk ik, in de keuken tegen. Maar ik heb mezelf overwonnen! Doodgespoten met haarlak en deodorant, en uit het raam gegooid!

Nu ga ik naar 'registration day' om een studentenpas etc te krijgen, vanmiddag dus Ikea en m'n koffer uitpakken, en verder zie ik wel wat de dag me brengt!

Kortom; het gaat prima :)

Liefs, Iris.


  • 31 Juli 2013 - 07:15

    Rianne:

    Lieve Ies,
    Goed wat van je te lezen!
    Jij en kleine beestjes, jammer dat de spinnenvanger niet in je koffer pastte. Je zult heel wat overwinnen deze vakantie juffrouw Helderder!
    Ik zou vandaag ook nog maar wat deo en haarlak inkopen.
    Heel veel succes in dat onbekende land en fijn dat je ons ervan mee laat genieten!
    Natuurlijk een hele lieve knuf van mij!
    XXXXXXX
    Mama

  • 31 Juli 2013 - 09:53

    Geoffrey:

    Goedemorgen schat, (bij jou is het al eind middag)

    Leuk dat je al zo snel een blog plaatst. Afscheid nemen is ook niet leuk, maar deze vier maanden zijn zo voorbij! Grappig dat je nu al vieze beestjes tegenkomt. Dit is nog maar dag 1 haha. Kan niet wachten tot december!

    Have fun; geniet van je tijd daar!
    XXX

  • 31 Juli 2013 - 11:31

    Oma Verschoor:

    dag lieve iris
    jouw verhaal gelezen in flums waar we nu zijn, fijn om te horen, dat je goed bent aangekomen
    en de koffer ook hebt gevonden en al contacten hebt gelegd.
    allemaal nieuwe ervaringen en mooi om mee te maken.
    hier is het prachtig weer, dus ze genieten hier ook met elkaar.
    we volgen je belevenissen.
    veel liefs van oma



  • 01 Augustus 2013 - 21:01

    Tineke:

    Lieve Iris.
    Super dat je ons al zo snel mee laat genieten van al jouw ervaringen.
    Met beestjes moet je ook praten lieverd en anders voor ze zingen dan worden ze hele lieve vriendjes, geloof mij.
    Veelplezierknuf
    Tineke

  • 02 Augustus 2013 - 11:24

    Silvie En Aad:

    Hola chica,

    Vanuit Tenerife is het leuk en interessant om jou verhaal te lezen.
    Wat leuk dat je al contacten hebt gelegd en lekker bezig bent je te settelen voor de komende 4 maanden.
    We zijn wel benieuwd hoe het weer daar nu is, heel warm, zonnig?
    Bij ons is het in ieder geval prima!
    Wat die beestjes betreft, het lijkt ons dat je de komende maanden gratis kan eten, want daar eten ze alles en die dingen zitten vol met eiwitten, dus als je jezelf echt wil overwinnen koop je een koekepan, wat olie en bakken maar! Laat ons weten hoe ze smaken pop.

    We kijken er naar uit meer van je te lezen en wat foto´s te kunnen kijken!
    Dikke kus van Silvie & pa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Singapore

Voor mijn studie 4,5 maand naar Singapore!

Recente Reisverslagen:

03 Januari 2014

Pernis!

05 December 2013

Singapore

17 November 2013

Ho Chi Minh

04 November 2013

Jogjakarta

24 Oktober 2013

Borneo en Singapore
Iris

Actief sinds 05 Jan. 2011
Verslag gelezen: 734
Totaal aantal bezoekers 87367

Voorgaande reizen:

29 Juli 2013 - 21 December 2013

Singapore

09 Januari 2011 - 16 April 2011

Alicante

Landen bezocht: