Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Iris Verschoor - WaarBenJij.nu Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Iris Verschoor - WaarBenJij.nu

Singapore

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

04 Augustus 2013 | Singapore, Singapore

Goedemorgen Nederland!

Dat was zo ongeveer week 1!! Veel gezien en gedaan, maar lang niet genoeg. Ik begin het hier steeds leuker te vinden, wordt steeds benieuwder naar nieuwe dingen.

Omdat ik op de campus woon, en de campus heel groot is, is er een groot risico dat je in je 'bubble' blijft hangen. Dat willen we natuurlijk niet, dus moeten we zien uit te vinden hoe de metro werkt hier. En, mijn hemel, er zijn veel verschillende richten/lijnen/metro's. Als we ergens naartoe willen duurt het dus ongeveer 2 keer zo lang haha!

Mijn andere kamergenoten zijn ook aangekomen. We wonen nu met 4 meiden, Tara (uit NL), Nancy (uit Finland), Jessica (uit USA) en ik. Ze zijn allemaal heel aardig en gezellig, ik heb het goed getroffen. Het is best ouderwets, het complex in ingedeeld met oneven verdiepingen waar de meisjes wonen en even verdiepingen waar jongens wonen! (lekker veilig Geoff, hihi!)

Ik was gebleven bij de registration day, vorige week dinsdag. Dat was echt een ramp. Ik heb er 2,5 uur over gedaan om, in een hele grote en drukke zaal, al m'n papieren, documenten enz bij elkaar te vinden. Maar ik heb nu m'n studentenpas en m'n visum kan ik volgende week ophalen. Ben blij als al die rompslomp achter de rug is!

Toen zijn we naar de Ikea geweest, en hebben we de hoognodige spulletjes gekocht. Dat duurde nogal lang, maar nu hebben we in ieder geval wel allemaal een glas, een bord etc.

Donderdag werden we heel laat wakker, gingen we om 2 uur ontbijten en toen boodschappen doen. Dat duurde ook weer heel lang. Het lijkt wel alsof ik hier 2 keer zo langsaam ben als thuis, en daar ben ik al niet snel. Dus nadat we boodschappen hadden gedaan was de dag alweer om! We zijn lekker Italiaans gaan eten, want aan die Aziatische keuken moet ik nog wel even wennen.

Vrijdag waren we ook al heel laat wakker, en toen moesten we naar een oriëntatie praatje. Dat duurde ook al heel lang, 3 uur, maar was wel heel informatief. Toen wilden we eigenlijk naar het strand maar daar was geen tijd meer voor, dus zijn we naar het zwembad geweest.
We hebben een heel mooi zwembad hier aan de overkant, een soort infinity-pool, dus dat was wel leuk. Daar ga ik zeker vaker terugkomen. Sowieso is de campus heel mooi. Heel modern en goed onderhouden. Je ziet constant mensen schoonmaken/tuinieren etc. Het gras lijkt wel nep. Er ligt niets op de grond, de gebouwen zijn heel apart, het is een hele fijne omgeving.
Na het zwemmen zijn we naar een soort markt-openingsfeest op de campus geweest, maar daar kwamen we een beetje te laat aan. Wel hebben we toen onze hand met henna laten doen.
Daarna gingen we naar club ZOUK, een hele chique en mooie club met 4 verdiepingen of zo. Alleen omdat wij gratis naar binnen gingen mochten we alleen in de kelder haha. Maar ik ga er zeker nog eens terug. Je krijgt bv een glow in the dark stempel, dat zijn echt van die kleine dingetjes die je hier heel veel hebt waardoor het allemaal heel modern overkomt.

Zaterdag zijn we naar Sentosa geweest. Dat is een apart eiland, super leuk! Daar gingen we naar het strand. We hebben naar een klein eilandje gezwommen, lekker op het strand gelegen en ik heb de lekkerste ijskoffie OOIT op. Met macadamia smaak. Echt héél lekker. 'Savonds gingen we naar echt een hele leuke 'club'. Het was op de 62ste verdieping, op het dak. Helemaal open, echt een gewéldig uitzicht, in de verte waren Indonesië en Maleisië te zien, en verder kon je heel de stad en het water over kijken. Ik heb denk ik drie uur lang gewoon gestaard naar de lichtjes. Echt heel bijzonder.

Vandaag ben ik lekker wezen zwemmen. 5 minuten lopen vanaf hier is er een olympisch zwembad, dus van 50 meter, en ik probeer voorlopig 3 of 4 keer in de week een kilometer (20 banen) te gaan zwemmen. Ik voel het meteen aan m'n spieren! Verder heb ik vandaag de was gedaan en dat soort saaie dingen :)

Op het eerste gezicht lijkt dit gewoon een westerse stad, qua gebouwen etc, maar de mindset is zo anders! Ze willen hier bv constant verbeteren. Overal moet/kan je feedback op geven. Zelfs de wc!!

Dat was het eigenlijk wel weer!
De foto's zijn van mijn kamer.

Liefs, geniet van het lekkere weer daar!
Iris.

  • 04 Augustus 2013 - 15:45

    Sandra:

    Klinkt allemaal erg goed en leuk Iris. Liefs uit Italië en 'have fun.' X

  • 04 Augustus 2013 - 15:49

    Dianne :

    Hoi Iris,

    Leuk om te lezen wat je allemaal beleefd! heb een hele goede tijd ! en ik zal je verslagen blijven lezen,
    groet uit een zonnig Nederland.

  • 07 Augustus 2013 - 19:45

    OMA VERSCHOOR:

    DAG LIEVE KLEINDOCHTER
    WAT GOED OM TE LEZEN, DAT JE ALLEMAAL ZULKE LEUKE NIEUWE DINGEN ONTDEKT EN DAT JE
    GEZELLIGE KAMERGENOTEN HEBT, DAT IS HEEL WAT WAARD.
    JE BOEK IS VANDAAG PAS AANGEKOMEN, OOM ARNE VERTELDE, DAT HIJ IN ROTTERDAM EEN
    HUIS HEEFT VERHUURD AAN 3 MEISJES UIT SINGAPORE. LEUK HE.
    IK LAS IN DE KRANT, DAT DE REGERING VAN SINGAPORE DE BEVOLKING MET 30% WIL
    UITBREIDEN, MAAR DAT DE MENSEN DAAR HELEMAAL GEEN ZIN IN HEBBEN, WANT DE GROND
    IS NU AL ZO DUUR EN HET IS AL ZO VOL.
    VORIGE WEEK WAS IK IN ZWITSERLAND EN HEBBEN WE HET SCHLAGERFESTIVAL MEEGEMAAKT,
    ALLE ZWITSERS GINGEN UIT HUN DAK BIJ AL DIE SMARTLAPPEN, WE HADDEN GEZELLIGE DAGEN.
    GEOFFREY BELDE, DAT HIJ MORGEN NIET KAN KOMEN, WANT HIJ IS NAAR DISNEY WORLD MET
    EEN VRIEND, DUS DAT WORDT VOLGENDE WEEK. HELE GOEDE DAGEN VOOR JOU EN EEN
    DIKKE KNUFFEL VAN OMA

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Singapore

Voor mijn studie 4,5 maand naar Singapore!

Recente Reisverslagen:

03 Januari 2014

Pernis!

05 December 2013

Singapore

17 November 2013

Ho Chi Minh

04 November 2013

Jogjakarta

24 Oktober 2013

Borneo en Singapore
Iris

Actief sinds 05 Jan. 2011
Verslag gelezen: 655
Totaal aantal bezoekers 87366

Voorgaande reizen:

29 Juli 2013 - 21 December 2013

Singapore

09 Januari 2011 - 16 April 2011

Alicante

Landen bezocht: