Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Iris Verschoor - WaarBenJij.nu Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Iris Verschoor - WaarBenJij.nu

Singapore

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

09 Augustus 2013 | Singapore, Singapore

Goedemorgen :)

Het gaat goed! Ik begin aardig de weg te kennen hier. Het metrosysteem wordt steeds logischer voor me, waardoor de reis ook steeds korter wordt!

Alleen moet ik nog steeds wel aan de aziatische mensen wennen. We kwamen bv zaterdag om 3 uur 'snachts thuis na het stappen, en toen we de campus op kwamen lopen zagen we buiten nog allemaal mensen achter hun laptop zitten met koptelefoon op, rekenmachine, schrijfblok etc. Dus, dachten wij, wat zijn dat harde werkers! Zaterdagnacht om 3 uur nog zo fanatiek. Maar toen we erlangs liepen, waren ze gewoon videogames!!! aan het spelen. Zoó stereotype, ik heb me gek gelachen.
Ook het "Singlish" moet ik nog aan wennen. Je verstaat soms echt niet wat de mensen zeggen, omdat ze het met zo'n chinees accent uitspreken. Heel apart.

Maandag moest ik mijn vakken kiezen. Helaas heb ik geen één vak gekregen dat ik wilde. Nu moet ik maandag weer kiezen, maar ik weet helemaal niet welk vak ik verder leuk vind. Ik ben best wel teleurgesteld, want ook om die vakken te volgen met ik hierheen gekomen. Ik ga maandag even met iemand praten of het echt niet mogelijk is toch die vakken te volgen, ondanks dat ze 'vol' zitten.
Smiddags zijn we naar Little India geweest. Heel apart. (ik mag niet meer 'strange' zeggen van Nancy dus is alles 'different'. In nl dus 'anders' of 'apart). Ik vind het persoonlijk een beetje viezig. Maar het eten was wel lekker!

Dinsdag ben ik lekker wezen zwemmen in het olympische zwembad, en toen wezen zonnen bij het andere zwembad. Het weer is tot nu toe prima, veel blauwe lucht voor Singaporese begrippen. 's avonds zijn we naar een nachtsafari geweest in Singapore Zoo. Dat was echt zo leuk! We hadden maar weinig tijd maar het is echt zo leuk dat er hier hele andere dieren in de dierentuin zitten als in Nederland. Het waren vooral nachtdieren, en ik heb echt zúlke leuke beesten gezien! Ik zou ze echt graag mee naar huis nemen. Vooral de Slow Loris (google maar!) was echt een schátje! Maar ze hadden ook vleermuizen (of vleerhonden?) die een spanwijdte van meer dan een meter hebben, vliegende eekhoorns en allemaal dat soort toffe beesten. Echt leuk om eens wat anders te zien in de dierentuin dan een struisvogel of pinguïn.

Woensdag was het Rag & Flag Day. Dan gaan alle faculteiten van de uni het tegen elkaar opnemen / zichzelf presenteren met allemaal dansacts en toneelspel, met allemaal zelfgemaakte attributen etc. Dit kon ik vanuit het zwembad goed zien, en dat kwam mooi uit want woensdag was het écht heel warm. Ik vind de Aziatische studenten wel een beetje kinderachtig. De meisjes doen niet sexy, de jongens doen niet stoer. Meisjes lopen met een heel gekleurd jurkje en 2 staartjes rond. Jongens met glitters in hun haren en een gestippeld shirt. Toch heel leuk om te zien. En ze hadden echt heel erg hun best erop gedaan, je kon aan alles merken/zien dat er heel veel tijd in was gestoken.
'S avonds gingen we naar een club. (Woensdag is ladiesnight (gratis entree) en dat is hier mooi meegenomen, want alles is stik duur). De Club heette Avalon (google ook maar:P) en had echt prachtig uitzicht op de stad. Eerst water, en dan ál die hele hoge gebouwen, heel bijzonder.

Gister ben ik weer wezen zwemmen en 's middags zijn we naar Chinatown geweest. Dit was ook leuk om te zien. We zijn in een hele mooie tempel geweest. Het eten was minder, chinezen hebben een heel aparte menukaart. Kikker, kippenvoeten, van die zwarte eieren die 100 jaar onder de grond hebben gelegen enzo, is niets voor Iris :)

Gister en vandaag zijn nationale feestdagen. Gister omdat het Eid Mubarak was (eind vd Ramadam) en vandaag omdat het National Day of Singapore is, een soort independence day. Dus vanmiddag gaan we naar de haven want daar komt een show met vuurwerk, het leger etc etc. Ben benieuwd!!

Alles gaat dus goed, behalve m'n vakken. Daar zit ik nu best wel even over in en het is vervelend dat ik ook 4 dagen lang niemand kan bereiken, omdat iedereen vrij heeft. Ik ga maandagochtend gelijk langs, en hoop maar dat het goed komt. Hopen jullie met me mee? :)

Liefs,
Iris.

  • 10 Augustus 2013 - 17:52

    Rianne:

    Het was fijn je vandaag weer te zien en spreken met Face- time!
    Balen Iris met die vakken!
    Maar Iris zou Iris niet zijn als ze zich hier zomaar bij neerlegt.
    Je kunt vast nog wel wat regelen, GO FOR IT!
    Geniet van alle nieuwe indrukken.
    Wij genieten van jouw (;-) ) verhalen!
    Heel veel liefs!
    X X X X

  • 11 Augustus 2013 - 11:53

    Silvie En Pa:

    Hoi Ies,
    Leuk om je verhalen te lezen joh! Als je niet aan de slag kan in de psychiatrie kun je altijd nog schrijfster worden!
    Natuurlijk hopen we met je mee dat je toch de vakken kan doen die je graag wilt en jou kennende zul je zeker een eind komen

  • 12 Augustus 2013 - 15:23

    Tineke:

    En is het gelukt met je vakken? Ik heb helemaal blauwe duimen van het duimen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Singapore

Voor mijn studie 4,5 maand naar Singapore!

Recente Reisverslagen:

03 Januari 2014

Pernis!

05 December 2013

Singapore

17 November 2013

Ho Chi Minh

04 November 2013

Jogjakarta

24 Oktober 2013

Borneo en Singapore
Iris

Actief sinds 05 Jan. 2011
Verslag gelezen: 573
Totaal aantal bezoekers 87365

Voorgaande reizen:

29 Juli 2013 - 21 December 2013

Singapore

09 Januari 2011 - 16 April 2011

Alicante

Landen bezocht: