Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Iris Verschoor - WaarBenJij.nu Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Iris Verschoor - WaarBenJij.nu

Singapore

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

16 Augustus 2013 | Singapore, Singapore

Goedemorgen lieve mensen,

Wat een week .. wat een geregel en wat een administratieve rompslomp!
Ik kon heel lang niets zeggen over m'n vakken - en eigenlijk nog steeds niet met zekerheid - maar het ziet er naar uit dat is toch ga krijgen wat ik wilde! Daar ben ik wel heel erg blij mee, want dat was tenslotte de reden dat ik naar Singapore wilde gaan. Het is alleen niet makkelijk om de vakken te krijgen die je hebben wilt. Ik ben er achtergekomen hoezo dat is; alle singaporese studenten krijgen voorrang. Dus ze hebben per vak plek voor bv 200 mensen, waarvan 10 plekken voor exchange studenten. Als die vol zitten, moet je wachten tot álle singaporese studenten hun vakken definitief hebben gekozen, en wat er overblijft mag weer worden opgevuld met exchange studenten. Dat is dus heel lang wachten, vandaar dat ik nog niet 100% weet welke vakken ik ga volgen. Bij de vakken die ik wil kunnen bv dus 200 mensen, zitten al 10 exchangers, maar totaal maar 100 mensen. Ik pas er dus makkelijk bij maar stél je voor dat er ineens nog 100 singaporese studenten dat vak kiezen, dan pas ik niet meer. Die kans is erg klein. Maar het is wel vervelend want school is al begonnen. Ik hoef eigenlijk 4 vakken te volgen om voldoende punten te halen maar nu moet ik dus 2 weken lang 9 vakken volgen, omdat ik dan sowieso niks mis. En dan is er de Erasmus Universiteit nog die ook van alles wil weten en beslissen. Duidelijk? Voor mij ook niet.
Een beetje een zooitje dus, maar ik heb vertrouwen dat het goed komt. Als alles doorgaat zoals het nu gaat ga ik Health Psychology, Buddhist Philosophy, Sexuality in comparative perspective en Complementary and Alternative Medicines volgen. Maar het kan ook nog Mindfull Psychology of Positive psychology worden. In ieder geval; ik vind het allemaal interessant, en dat is het belangrijkst.

Nu even terug naar vorige week vrijdag; National Day of Singapore. Wat ik hierover vooral wil zeggen; ik vind Aziaten ontzettend SAAI. Als het in NL bevrijdingsdag of koninginnedag is, zijn er over dingen te doen, allemaal optredens, festivals, feestjes, gezellige (oranje) mensen, tentjes met bier etc etc. Feestje toch? Hier niet. Alle eenheden van het leger kwamen in een soort stadion bij elkaar, maar daar moest je een kaartje voor hebben dus het 'gewone' volk kijkt op een groot grasveld naar een groot tv-scherm. Allemaal op kleedjes met eten enzo, en als dat na 2 uur is afgelopen, gaat iedereen naar huis. Niks gaan kraampjes met eten of drinken, niks geen feestje. Dat viel mij dus tegen, maarja; cultuur!
Wat ik ook gek vond is dat het leger in dat stadion ging optreden. Allemaal mannen in groene pakken, en toen ging er één iemand van hen een soort backstreetboys song doen: WE DEFEND OUR COUNTRY CAUSE WE LOOOOOOVE IT. Met een dansje erbij. Dus. Super stoer ..

Toen zaterdag zijn we naar Arab Street geweest. De Arabische buurt. Een kijkje genomen in een Moskee (in een héle gave jurk), wat rond gelopen en Arabisch gegeten.

Zondag was een rustige dag, toen heb ik niet zoveel bijzonders gedaan.

De rest van de week ben ik dus bezig geweest met m'n vakken te regelen, en naar de college's (lectures) geweest. Wat mij opvalt is dat, als mensen hier spreken, ze veel meer grappen maken als in Nederland. Daardoor vind ik het wel leuker om te luisteren. En ik moet ook echt m'n aandacht erbij houden omdat het in het engels is en de meeste sprekers geen powerpoints oid gebruiken. Dus ondertussen ook nog aantekeningen maken.
Nu heb ik alleen nog maar 1x in de week een lecture (per vak) maar vanaf de week na volgende week komt daar 1x per week werkgroep bij. En je moet ook best veel lezen, en opdrachten maken. Gelukkig zijn het leuke onderwerpen. Bij Complementary and Alternative Medicines moet ik bv met een groepje een presentatie maken over hoe Yoga als therapie gebruikt kan worden.

Dinsdag zijn we naar een Salsa-bar geweest, maar die mensen konden allemaal veel te goed salsa dansen dus ik heb alleen gekeken. Ik wil misschien wel lessen gaan volgen hier. (Misschien had ik dat beter in Spanje kunnen doen .. haha).

Gisteravond gingen al m'n huisgenoten, en nog veel meer mensen, naar een karaoke bar, maar daar heb ik echt een hekel aan dus ik ben thuis gebleven.

Morgen hebben we een heel groot strandfeest - met ±3000 mensen, dus ik ben benieuwd wat dat wordt.

Ik ga nu een badmuts kopen want m'n haar gaat dood van al dat zwemmen, en dat vind ik zonde.

Dat was hem wel weer!
Fijn weekend iedereen :)

Liefs, Iris.

  • 16 Augustus 2013 - 10:50

    Geoffrey Jacobs:

    Leuk verslag schat. Ik zou zo zeggen ga zo door en je krijgt alles voor elkaar!

    XXX

  • 16 Augustus 2013 - 16:04

    Rianne:

    Ook in Signapore weet iedereeen ondertussen wie Iris Verschoor is!:-)
    Goed geregeld hoor Iris.
    Heerlijke verhalen weer!
    XXX

  • 17 Augustus 2013 - 16:02

    Tineke Leeuwis:

    Lieve Iris.
    ik was werkelijk helemaal verrast. Oma, jouw moeder, Jeanne en ik zitten in de tuin en jij verschijnt op de Ipad om mij te feliciteren. Echt super, alsof je er gewoon bij was.
    Ik vond het een hastikke leuk verjaardagscadeau dus onwijs bedankt.
    Knufknuf

  • 21 Augustus 2013 - 20:26

    Tineke Leeuwis:

    Lieve Iris.
    Vandaag werd er een verjaardagskaart uit Singapore bezorgd, wat leuk en een waanzinnig mooie postzegel dus onwijs bedankt!!! En super dat Jeanne komt zeg!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Singapore

Voor mijn studie 4,5 maand naar Singapore!

Recente Reisverslagen:

03 Januari 2014

Pernis!

05 December 2013

Singapore

17 November 2013

Ho Chi Minh

04 November 2013

Jogjakarta

24 Oktober 2013

Borneo en Singapore
Iris

Actief sinds 05 Jan. 2011
Verslag gelezen: 549
Totaal aantal bezoekers 87360

Voorgaande reizen:

29 Juli 2013 - 21 December 2013

Singapore

09 Januari 2011 - 16 April 2011

Alicante

Landen bezocht: