school - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Iris Verschoor - WaarBenJij.nu school - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Iris Verschoor - WaarBenJij.nu

school

Door: iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

10 Januari 2011 | Spanje, Madrid

Ben ik weer!
Het is superlekker weer vandaag, en van de week wordt het alleen maar beter!
niceeeee huh?
Gister ging ik even drinken halen en koekjes ofzo, iets te eten in een winkeltje, alleen de man had geen koek. Toen ik vroeg waar ik dan eten kon halen zei hy: 'als jy even op mn winkeltje let, en de klanten helpt, zal ik even wat voor je halen!' En dat in zo'n grote stad. Hoef je in Rotterdam niet te vragen dan is heel je winkel leeg!
Maar ze waarschuwen wel overal dat je je tas dicht by je moet houden enzo ..
Vannochtend ging ik vroeg opstaan en toen ging een vrouw me naar school brengen. Op school moest ik een test doen met allemaal moeilyke spaanse grammatica .. terwijl ik al had gezegd dat ik niks kon maar, ik had toch 30 van de 100 goed haha!
Nu zit ik samen met één andere volwassen vrouw in de klas, die ook is nederlands. Dus ik kryg byna privéles!
De school is ook heel klein er zijn maar 10 mensen ofzo.
Het gaat wel heel langszaam je moet 100x zeggen yo soy de holanda. yo soy estudiante. Espanol, Espanola. Italiano, Italiana. Americano, Americana. Latino, Latina. blabla beetje saai. maargoed dat zal nog wel anders worden!
Nu moet ik werkwoorden gaan leren en als ik ergens een hekel aan het bij frans waren het werkwoorden, dus dat zal hier wel niet anders by zyn!
De leraar is aardig alleen spreekt geen engels.
Hy geloofde niet dat ik geen spaans bloed had maar puur nederlanse was, hy ging helemaal vragen: 'nee maar je ziet er zo spaans uit. ja vader is zeker spaans? je moeder dan? Vader van je vader? Moeder van je vader? enz enz.
En op straat liep ik met mn zonnebril komt er een jongen naar me toe gingtie is het spaans praten, toen zei ik sorry? en deed mn bril af zeidie 'ooooh sorry where is the trainstation?'
toen dacht ik: haha how am I suppost to know???
Ik zag gistermiddag pas dat er 2 schilderijen op mn kamer hangen met bloemen, staat erboven: Iris Blooms en Iris Garden. Echt té toevallig, zo gek! Deze kamer is gewoon voor me voorbestemd .. haha!
in de pauze ging ik even naar het strand lopen maar ik kon de ingang niet vinden:P, wel de haven echt heel groot met allemaal mooie grote boten enzo.
Nu ga ik mn huiswerk maken en nog eventjes leuke winkels zoeken. zeer belangryk. Wel heel jammer dat ik hier alleen ben want ik had deze stad met veel van jullie willen delen haha!

besossssssss Iris


Toen ik vannochtend na 100 verschillende kledingsetjes aangehad te hebben, me gemake-uped en mn haar helemaal in de krul had gedaan voor mn eerste schooldag opende ik het geluks-kaartje van vandaag:

'Geluk verschijnt dikwijls als een schone tovergodin in een schitterend kleed, maar nog vaker als een Assepoester in een eenvoudig huisgewaad.'

  • 10 Januari 2011 - 16:10

    Annne':

    iris! je hebt 't zo te horen best wel leuk haha. hoe waren de winkeltjes? en JE HEBT 30 VRAGEN GOED BEANTWOORD! BEN ZO TROTS OP JE! :D (heb je je curacao jurk nog mee? ) ik zal morgen weer even lezen hoe alles met je gaat & over je 2e schooldag! ; )
    xxxxx besos!


  • 10 Januari 2011 - 16:43

    Jermo*:

    ice ice baby:D
    hahaha dat moet je inderdaad in rotterdam niet doen:P zelfs AL sta je derbij dan is je winkel miss. leeg(A), maaruh je spaans gaat goed komen denk ik joh, is uiteindelijk tog wel anders dan frans:P gelukkig:D veel plezier verder, en zal het wel weer bij houden(A)

    besoss (L)

  • 10 Januari 2011 - 17:25

    Jeanne:

    Hoe was het eten gister?
    xx

  • 10 Januari 2011 - 17:34

    Iris Verschoor:

    haha ga je me fokken jeanne dat heb je wel gehoord. Maar jy zou het lekker vinden ik lust alleen geen schimmelkaas en spinazie is ook niet mn favoriet. Tonight a second change though! en ik heb vanmiddag Dinosaurus koekjes gekocht zegt je nu waarschynlyk niets maar vroeger aten wy die voor ons leven In NL zyn die allang nietmeer te koop. So I will survive on my Dino's:D

  • 10 Januari 2011 - 19:29

    Rianne:

    Ze hebben daar ook vast heerlijke mandarijntjes! ;-)knuf!

  • 10 Januari 2011 - 21:12

    Tineke:

    Je voelt je als een vis in het spaanse water volgens mij. Wel meteen onwijs veel indrukken als ik het allemaal zo lees. Ik vind de gelukskaartjes leuk, blijven doen graag.
    Knuffeldeknuf

  • 11 Januari 2011 - 13:40

    Celia:

    He ontzettend lief nichtje,

    Wat goed om je positieve verhalen te horen en wat leuk datje elke dag je spreuk opschrijft. Zo wordt het voor mij ook nog een ochtendritueel om elke dag te beginnen met een spreuk, op zich een goede gewoonte. Ik vind het zo leuk dat je dit avontuur bent aangegaan en dat in combi met een mooie taal leren. Pas wel op he voor al die jongens die je aanspreken, want we willen je niet verliezen aan een gladde spanjaard (kans is groot, met jouw voorkeur voor donkere ogen en donker haar. Nee hoor lieffie, ga gewoon heerlijk genieten en leuke contacten opdoen, daar kun je je hele leven plezier van hebben. Overal ter wereld een vakantie adresje is nooit gek. He Ies, blijft je klas zo klein? En ontmoet je wel meer mensen van school of ben je 'veroordeeld' tot die ene Hollandse dame? (dan hoop ik maar dat ze heele rg leuk is). Heb je ook nog activiteiten vanuit school of is het puur lessen volgen? Nou, dat zijn wel heel veel vragen in 1 keer, beantwoord ze maar in stukjes hoor. Mocht het je interesseren, hier is alles goed al zitten we in de druilerige regen. De zon scijnt van binnen is mijn spreuk dan maar voor vandaag. Bob en An zullen wel verkleumd thuiskomen, maar dan hebben we heerlijke chocolademelk!!!

    De praktijk is nu officieel van start gegaan, dus dat is leuk en spannend tegelijk.

    Nou, schat, ik ben trots op je en wens je een heerlijke dag...Geniet van alle nieuwe indrukken en de vrijheid die je hebt. Lieve kus, Celia

  • 11 Januari 2011 - 16:04

    Herma:

    fijn dat je het naar zin heb en blijf je volgen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Madrid

Alicante

Recente Reisverslagen:

17 April 2011

Ciao Alicante, Hola Rotterdam.

13 April 2011

Nog 4 dagen!

08 April 2011

happiness

04 April 2011

Weekend

01 April 2011

sol
Iris

Actief sinds 05 Jan. 2011
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 87126

Voorgaande reizen:

29 Juli 2013 - 21 December 2013

Singapore

09 Januari 2011 - 16 April 2011

Alicante

Landen bezocht: