2 - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Iris Verschoor - WaarBenJij.nu 2 - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Iris Verschoor - WaarBenJij.nu

2

Door: iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

26 Januari 2011 | Spanje, Madrid

Dááár ben ik weer.
Hebben jullie me gemist gister?
Haha, ik ga voortaan om de dag schryven, omdat ik dan langere stukjes kan maken en niet elke dag hoef te schryven haha:)

Gisteren had ik zo'n drukke dag. Sochtends natuurlyk eerst school, Smiddags ging ik Barbara uit school halen en zyn we eventjes wezen winkelen en beetje door de stad gelopen. Toen snel naarhuis, en naar een afspreekpunt want we gingen met school 2 museums bezoeken.

Eén museum was van het feest van Alicante. Dan maken ze hele grote karren enzo en daar lopen ze mee door de straten. Dan wordt er een miss en een kleine miss gekozen en eind van de week steken ze de karren in brand. Ik heb foto's genomen, staan hieronder.
In het andere museum waren kerststalletjes van alle eeuwen en alle landen. Best leuk om te zien hoe tijd en afkomst de kerststal beinvloed.

We liepen langs een klooster en de 'gids'(mijn leraar) vertelde dat daar 'bloednonnen' inzaten. Die gingen daarin en komen er nooit uit. Iemand anders doet boodschappen voor ze, ze bidden om de 2 uur een halfuur volgens mij en ze dragen altijd iets voor hun gezicht. Hij vertelde ook dat ze nog best jong waren, waarop ik vroeg: 'Oh, are they born here?' Goedzo Iris .. 5739292-0 voor je domme opmerkingen! Beetje jammer.
Vannochtend in de pauze zaten we te praten over welk land van Europa wel of niet de euro had. Iemand zei: Heeft Zweden eigenlijk de euro? nee, Zweden had de euro niet. Toen durfde ik te vragen: 'En Spanje?' 5739293-0 ..

Barbara vroeg gisteravond of ik meewilde naar de film, het was een engelse film met spaanse ondertiteling en hij heette '2 lovers'. Nouja waarom niet, de bioscoop hier kost maar 4 euro. Dus ik mee, film begint: Spaans. Geen ondertiteling niks. Maar ik kon het volgen als ik af en toe aan Barbara vroeg wat er gezegd werd. Dus dat was gelijk een goede oefening hahah.

Mijn leraar had vannochtend de film Flodder voor me meegenomen, omdat hij dat zo'n gewéldige 'echte nederlandse' film vind. Dus die kan ik nu kijken, in t spaans haha. Dat Flodder bekend staat als 'echt nederlands' ..

Vandaag heb ik naast school, echt helemaal niets gedaan. Alleen besloten dat ik stokbrood en beleg ga kopen bij de supermarkt want elke middag een broodje ofzo ergens halen is toch wel erg duur. Vanmiddag 3 uur geslapen en mn huiswerk gemaakt.

Vale, hasta el dia depues mañana haha!
Liefde

'Al onze ellende komt hieruit voort dat wij alleen aan onzelf denken, terwijl het geheim van het geluk is alleen aan andere te denken.'
'Plezier kan een massaproduct van de lopende band zijn. Geluk nooit'

  • 26 Januari 2011 - 21:38

    Marja:

    Reserveer jij alvast de zon voor over 2 weken ajb?????
    't Is toch fantastisch dat je al op het strand kan liggen?
    Wat een cultuur doe je daar op, hahaha, zijn er nog meer musea in de buurt?

    Wij hebben nu 3 avonden langs de deuren gelopen om ROPArun loten te verkopen. Goede actie, maar wel behoorlijk koud, het duurt uren om thuis weer op temperatuur te komen.
    Ach, we hebben weer wat mensenkennis opgedaan, je blijft je soms verbazen over reacties van mensen. Gelukkig hebben veel Pernissers een lot gekocht, dus het was zeker geslaagd!

    Adios!

  • 26 Januari 2011 - 21:39

    Marja:

    Reserveer jij alvast de zon voor over 2 weken ajb?????
    't Is toch fantastisch dat je al op het strand kan liggen?
    Wat een cultuur doe je daar op, hahaha, zijn er nog meer musea in de buurt?

    Wij hebben nu 3 avonden langs de deuren gelopen om ROPArun loten te verkopen. Goede actie, maar wel behoorlijk koud, het duurt uren om thuis weer op temperatuur te komen.
    Ach, we hebben weer wat mensenkennis opgedaan, je blijft je soms verbazen over reacties van mensen. Gelukkig hebben veel Pernissers een lot gekocht, dus het was zeker geslaagd!

    Adios!

  • 27 Januari 2011 - 19:07

    Silvie:

    Ik net een hele tekst geschreven, maar waar die is gebleven haha, zo gaat het de hele week al...
    Gelukkig kan ik erom lachen.
    En ik moet ook zo om jou verhaal lachen, het is echt hilarisch zoals jij die getallen achter je gestelde vragen neerzette.
    Hoe kom jij zo leuk!!!!
    Weet je, domme vragen bestaan niet, alleen domme antwoorden... Denk daar maar aan als je weer eens twijfelt bij het stellen van een vraag...
    Het is zo leuk dat je die zelfspot hebt, ik herken mijzelf erin. Ik wist niet dat het zo grappig kon zijn hahahahahahaha, woehaaaaa, hoest, proest.................................................................................
    zo ben er weer, hahah nee niet weer beginnen Sil.. bij de weg (by the way) je hebt leuke foto's geplaatst. En nog bedankt voor je leuke kaart. Ik herkende mijzelf meteen :p.
    Ow en ik heb vanavond mijn eerste client gebeld voor Lekker Puh!!!, nu zaterdag als de bliksem mijn praktijk op orde brengen en dan kan ik gaan starten. Spannend.
    Fijne avond nog en tot lees,
    Hasta despues carina x0x0x0x
    Voor de rst gaat alles zijn gangetje.

  • 27 Januari 2011 - 21:48

    Rianne:

    Oh...wat ligt MIJN strandlaken daar heerlijk op het Spaanse strand op foto 16407448473689etc.etc.!
    Om jaloers op te worden!
    En wij vanavond voor de zoveelste avond langs de deuren met loten voor Team Marly! Het was vanavond 0 graden en het waaide !
    Jeanne was om 19.00 uur een aardige ijspegel die bij oma Bobbie een kruik kreeg om haar voeten te warmen!
    Wist je dat ik in 3 avonden 4 keer door de brievenbus ben aangesproken!
    De derde keer stond ik met 2 meiden uit groep 7 of 8 en de brievenbus ging open en we hoorden:"gregreugreu" . De meiden wisten niet wat er gebeurde maar ik zei netjes: "goedenavond wij zijn van Team Marly en we willen graag loten verkopen voor de ROPARUN"( Zie je me al staan voorovergebogen en pratend door de gleuf van de brievenbus :-)) De brievenbus antwoordde: ghejghughe'. en daarna niets meer! Die meiden zeiden, gaat hij nu de sleutel halen............toch!?!?...............................
    .............maar niets meer ! Dat vind ik asosiaaal! zei een van de leerlingen en ik was het daar helemaal mee eens!
    Gelukkig zijn er ook heel veel lieve mensen die bij de naam Team Marly gelijk loten kopen!
    En we hebben heel veel loten verkocht! Ze zijn op!
    Petje af voor Pernis
    Als het goed is heeft Willem vanavond het hotel geboekt! :-):-) Ik kan niet wachten!
    Heerlijk je verhalen, ik kijk er elke dag....oh nee, om de dag naar uit!
    Ik zie en hoor dat je geniet! En wens je nog 52 fantastische dagen!

    Heel veel liefs,
    Een trotse moeder!
    kusknufkus

  • 28 Januari 2011 - 15:13

    Tineke:

    Lieve Iris.
    Dta is helemaal geen domme vraag hoor. Er zijn kinderen van jonge moeders die in een klooster geboren (moeten) worden en vervolgens besluiten hun leven daar te blijven dus haal die score maar weer naar beneden.
    Heerlijk dat je zo geniet en ik geniet mee.
    Veelplezierknuf
    Tineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Madrid

Alicante

Recente Reisverslagen:

17 April 2011

Ciao Alicante, Hola Rotterdam.

13 April 2011

Nog 4 dagen!

08 April 2011

happiness

04 April 2011

Weekend

01 April 2011

sol
Iris

Actief sinds 05 Jan. 2011
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 87121

Voorgaande reizen:

29 Juli 2013 - 21 December 2013

Singapore

09 Januari 2011 - 16 April 2011

Alicante

Landen bezocht: