Weekend - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Iris Verschoor - WaarBenJij.nu Weekend - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Iris Verschoor - WaarBenJij.nu

Weekend

Door: iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

31 Januari 2011 | Spanje, Madrid

Wow. Hahah dit was zo leuk weekend.
Vrydag gingen we uit dus we waren in een club en ik stond by de bar .. kwam er een jongen naar me toe en die begon in het engels te praten, over iemand met wie ik was. Maar zn engels was bizar slecht. Na 5 minuten vroeg hij: 'where are you from?' ik: 'holland, and you?' hy: 'aleee, waarom spreekt gij dan geen nederlands met mij meiske?' ik: 'haha, where did you learn that?' hy: 'Ik kom uit België ..' Dat was zoooo grappig. En hy was met zn broer uit België en met een jongen uit Amsterdam. DUS IK KON NEDERLANDS PRATEN JEEEEEE!:) Alleen moest ik nu hele tyd gaan vertalen wat mensen zeiden en het is lastig om engels nederlands en spaans door elkaar te praten met keiharde muziek en drukte en alcohol. Maar het was zoooo gezellig. Op een gegeven moment waren we in een salsabar en ik ging beetje dansen toen werd er aan me gevraagd: jy zei dat je geen salsa kon? Hoelang zit je al op les? blabla haha dat heet 'fake it till you make it'!

Toen waren ik en Barbara 7 uur thuis en toen moesten we de volgende ochtend Carnavalkleren komen, dus half 11 ons bed uit. Superchill natuurlyk .. NOT. We moesten naar de andere kant van Alicante lopen, wat zeker 3 kwartier duurde, en we waren nog geen 5 minuten in de winkel toen Paula zei: 'nada aqui, vamos'. Ik kon dr wel schíéten .. maargoed ik weet niet hoe je dat zegt in t spaans dus liep ik maar weer 3 kwartier mee terug. Zegt Paula: oja we gaan nog even naar de andere winkel, die is misschien wel beter. DIE WINKEL WAS AAN DE OVERKANT VAN ONS HUIS!!! (#%&%^(!@$) Maargoed. Ook in die winkel was niets dus eindstand nogsteeds geen carnavalskleding. Ik bestel t wel op internet ..

Toen gingen ik en Barbara slapen, eten en weer uit. Maar eerst gingen we naar een vriend van een vriendin van Barbara's huis en die was OOK BELGISCH:D alleen kwam hy uit het franse deel, maar hy had nederlands op school dus dat was ook goed. Nu moest hij nederlands, frans, engels en spaans praten. Dat is best lastig dus had ik gezegd dattie gewoon maar engels moest praten tegen mij.
Toen gingen we naar een café waar 1 liter vodkaredbull en 1 liter bacardi cola samen 7 euro kostten. Ik snap niet hoe ze dat zó goedkoop kunnen verkopen, het was nog best sterk ook. In Rotterdam kost één glas vodkaredbull 6,50 ..

Verder gingen we weer naar waar we vrydag waren geweest, en het was weer echt superleuk hahah. Ik weet niet waarom maar was gewoon écht gezellig. Alleen de meisjes hier zijn echt zo arrogant als wat, echt bizar niemand doet aardig ofzo. Maargoed ik lach heel lief want heb echt geen zin om mn tyd te verdoen aan arrogant terug zijn. En als ze echt vervelend zijn geef ik ze 'de blik' hahah! Toen gingen we naar de mcdonald enzo en toen naar huis. En toen was het weer 7 uur .. Gek als ik dat in Nederland doe ben ik kapot en hier helemaal niet. Maar hier is betere sfeer als in Nederland niemand is onder drugs of agressief of te dronken ofwat.

Toen zondag gingen we in de middag naar t strand. Maar zó lekker weer was het niet .. dus gingen we weer naar huis. Toen Barbara en ik thuiskwamen was er een engelse man die 'woont' hier nu ook voor 2 weken. Hij is 69 en is op vakantie. Wel een aardige man. Net toen Barbara en ik het erover hadden dat het een heel leuk weekend weg maar wel heftig kwam er een volgende man binnen. Het was 6 uur 's avonds en zondag. Die man was 27 of 31 weet ik nietmeer haha, en kwam uit Amerika. Maar hy was zóoooo dronken, bizar. En hy brabelde hele tyd dingen en heeft 100x gevraagd hoe ik heette en 'youre so beautifull' en ik was zó bang en Barbara en Paula ook en die engelse man zat echt te kyken: wat overkomt me nu? En Maribell zei alleen maar dattie van de wijn af moest blijven hahah. En hy had niet geslapen en was nog dronken van de vorige avond en had niet gedouched ofwat dus hy stonk heel erg en hy spreekt geen woord spaans dus moest ik alles nog vertalen ook. Het was echt verschrikkelyk hahah. Maar Maribell zei laat maar even gaan we kyken morgen wel. Dus ik was vannochtend aan het ontbyten en toen kwam hy uit bed NOG STEEDS DRONKEN. Dat is toch onmogenlijk? En nog steeds niet gedouched en nogsteeds in dezelfde kleren als gisteravond en dus ook die avond ervoor. Toen ik vanmiddag thuiskwam zei ik het tegen Maribell maar ze zei dat hy nu niet meer dronken was. MAAR HIJ IS WEL NOGSTEEDS IN DEZELFDE KLEREN. Alleen hy zegt niets ik hoop dat die zich doodschaamt. Kan je toch niet maken om bij iemand voor t eerst te komen waar je te gast bent en dan zo strondlazurus zijn? ik sta echt versteld. En het gekste is nog dattie hier een leraar is .. Maar hy spreekt geen spaans. En vandaag istie niet naar zn school geweest. Dus, best bizar. Maar Maribell zei dat ze dat wel meer had meegemaakt, en dat het altijd Amerikanen waren. Dus ik weet waar ik uit de buurt moet blijven haha!

Ik ben van de week lekker de hele week alleen in de klas en dat is echt fijn want we gaan net zo snel of langzaam als ik wil. Echt gezellig is het niet maar ik leer wel 2x zoveel en als je privéles 'koopt' zegmaar is het ongeveer 3x zo duur als dat ik nu betaal.

Barbara is zo grappig we waren laatst in de supermarkt en toen stonden we bij zo'n ding met van die visjes en zoute stickts en pretzels enzo maar dat heb je niet in Brazilie, voor ons is het natuurlyk doodgewoon. zegt ze: 'Iris, look! this is só cool!!' En ze vind allemaal hele normala dingen 'só cool!' het is echt leuk. Vorige week kregen we een kachel want het was een beetje koud in huis. Maar het is zo;n ding op gas met een klein vlammetje erbij. Zegt Barbara tegen mij: 'Every night I pray because i'm so scared that the heater will have an explosion .. really iris i'm so scared!' Haha ze heeft vast nog nooit een openhaard gezien. Maar ze is hier voor 6 maanden en daarna gaat ze 1 maand door europa reizen dus ik heb gezegd dat ze naar Nederland moet komen en dat wilde ze héééél graag haha!

Dus. Ik ga mn huiswerk maar maken want dat moet worden bijgewerkt hahah, ik hoop dat jullie me vergeven dat ik 3 dagen niet heb geschreven door dit lange verhaal !

Onder staan de foto's, die foto's met j'adore dior en funnyqueen zal ik even uitleggen haha. We (=Barbara, Elodie en ik) gingen ergens wat drinken en Barbara had een chocoladewafel. Toen het op was ging ze met de overgebleven chocola 'tekenen'. Die j'adore dior is voor Elodie omdat ze uit frankrijk komt, en die funny queen moet ik voorstellen, lykt best toch?

Vale,Besosssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss!

'Een wezenlijk bestanddeel van geluk is de gedachte het te hebben verdiend'
'Altijd gelukkig te zijn en zonder zielensmart door het leven te gaan, dat is de ene helft van de natuur niet kennen'

  • 01 Februari 2011 - 18:32

    Silvie:

    Hola guapa!!!! Wat maak jij veel mee zeg!! Eindelijk iemand buiten Daisy en Candy dan die weet wat ik bedoel met het Spaanse leven:) Ik heb al 2 dagen een kaart in huis liggen om op te sturen, maar ik kan nergens het briefje vinden waar pappa jouw Spaanse adres had opgeschreven :( kun jij
    *het naar mij toemailen, ehhh doe maar naar mijn businessmail (hi,hi) silvie@lekkerpuh.net ik ben nu echt begonnen, volgende week mijn 1e kind op mijn praktijk. Moet nog de laatse hand leggen aan mijn praktijkje. Heb allemaal leuke Barok meubelen van Marktplaats gehaald. En als je kijkt op lekkerpuh.net en dan bij begeleiding en dan bij Rotterdam-Zuid, jawel daar sta ik! aaaghhh, donderdag begint mijn opleiding in Eindhoven en dan is huiswerk maken geblazen. Voor de rest gaat alles ok hier, Pappa is een beetje griperig, dus houdt zich een beetje rustig.

    besos!

  • 03 Februari 2011 - 18:23

    Tineke:

    Lieve Iris.
    Wat geniet ik van je verhalen.
    Ik hoorde van Jeanne dat ze bij jou op de kamer mag logeren.
    Wat lijkt me dat heerlijk voor jullie allebei.
    Jeanne verheugt zich er al op.
    En jij ook, dat weet ik zeker.
    Goed dat je naast alle leuke dingen die je meemaakt trouw je huiswerk doet.
    Veellplezierknuf
    Tineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Madrid

Alicante

Recente Reisverslagen:

17 April 2011

Ciao Alicante, Hola Rotterdam.

13 April 2011

Nog 4 dagen!

08 April 2011

happiness

04 April 2011

Weekend

01 April 2011

sol
Iris

Actief sinds 05 Jan. 2011
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 87121

Voorgaande reizen:

29 Juli 2013 - 21 December 2013

Singapore

09 Januari 2011 - 16 April 2011

Alicante

Landen bezocht: