me gusta - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Iris Verschoor - WaarBenJij.nu me gusta - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Iris Verschoor - WaarBenJij.nu

me gusta

Door: iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

07 Februari 2011 | Spanje, Madrid

¡Hola Holanda¡
¿Que tal?

Mijn afgelopen 3 dagen:

Vrydagavond zijn we even een drankje wezen doen omdat Eva zaterdagochtend weer terug naar Ijsland ging, maar er was niet heel veel aan want het was niet druk en we wilden niet tot laat want zaterdag gingen we naar Altea!

Altea was leuk, mooie 'stad' met een mooi witte-stenen-en-blauwe-zee-strand. We hebben lekker Paella en tapas gegeten, en zijn toen de oude wijk ingegaan. Allemaal witte huisjes en op en berg dus dunne straatjes en alles loopt op. Eenmaal boven een prachtig uitzicht. De tijd vloog dus voor we het wisten weer terug naar Alicante.

Toen Barbara en ik thuiskwamen was er (weer) een nieuwe student. Uit Oostenrijk en ze is 26 jaar oud. Druk dus in huis, en dat is niet altyd leuk! Vooral 's ochtends niet. Ik ben in de ochtend niet op m'n best, en dacht vannochtend even rustig te ontbijten .. gaattie amerikaanse jongen tegenover me staan en pratenpratenpraten springen 'I HAVE TO WAKE UP, WAKE UP WAKE UP' dus ik zei: 'Can you please keep it quiet? it's to early now' hij: 'yeah but I HAVE TO WAKE UUUUUP' ik: 'please .. leave me alone?' hij:'BUT YOU HAVE TO WAKE UP TO IRIS! WAKE UP WAKE UP!'.
Dat was het moment waarop ik maar gewoon voor derest mn mond hield hahah. Verschrikkelyk zo sochtends vroeg.

Zaterdagavond gingen we uit en dat was weer erg leuk. Er stonden 2 jongens naast ons en die zeiden wat tegen elkaar. Waarop Barbara ineens terug ging praten. Bleek dat ze het over mij hadden in het portugees, ze kwamen uit Brazilië. Maar Barbara natuurlijk ook dus die verstond dat hahah! En er waren nog veel meer mensen uit Brazilië dus ik verstond niemand meer: gaaf.

Zondag zijn we lekker naar het strand geweest, het is goed weer. Maar om 6 uur is de zon te laag en wordt het te koud om op het strand te liggen.

Vanmorgen moest ik op school een test doen en Gregorio had gezegd dat ik 35/40 goed moest hebben om naar het volgende niveau te gaan. De niveaus zijn: A1 A2 B1 B2 C1 C2.
De eerste keer had ik 30 punten goed dus dat moest lukken dacht ik zo. Ik die test maken, was best moeilijk want er waren heel veel vragen over: wat betekend deze uitdrukking? En dat wist ik niet natuurlijk. Maargoed, ik had 48 punten. Dus A2 was te doen. Kom ik na de pauze terug moet ik naar niveau B1!!!! B1. Dus heb ik een heel boek overgeslagen. Maar ik weet de verleden tijd van de werkwoorden niet want dat leer je in A2. Dus ik naar die leraar toe, 'no quiero B1, quiero A2!!' Waarom hij zei: Maar je hebt teveel punten voor A2. Ik: Maar ik weet de verleden tijd niet, is er een klas voor A2? Hij: Ja maar je mag daar niet, je moet naar B1 in A2 ga je je vervelen. ik: Maar B1 is te moeilijk voor me, dat ga ik niet begrijpen! Hij: Jawel je leert snel genoeg. B1 iris.
Toen ik thuiskwam zei ik het tegen Mabel en die zei dat ik in B1 moest gaan. En in ieder geval deze week moest aankijken, als ik het echt niet snapte dan volgende week maar naar A2 gaan. Dus dat doe ik maar. Het is wel leuk dat ik het zo snel oppak maar ik wil niet in een te hoge klas zitten .. Misschien heb ik die test wel te goed gemaakt ofzo. In ieder geval wordt het minder feesten en meer leren voor me!

Op school zijn er heel veel nieuwe studenten en ik zit nu met 9 mensen ofzo in de klas. Gelukkig ken ik er al een paar. Maar ik zat naast een meisje en we werden gelijk uit elkaar gehaald haha, net de middelbare school!

Het is grappig want ik vertelde dat mn moeder donderdag kwam, toen zei een meisje: oh en mijn vriend komt! en een jongen: oh en mijn vriendin! Dus het is girlfriend/boyfriend/mothersweekend hihi!:)

Vanmiddag ga ik naar Castillo De Santa Barbara, schijnt heel mooi te zijn. Maar je moet superveel lopen, gelukkig lopen we lekker in t zonnetje:) Ik zal de fotos er als ik terugben opzetten, want die heb ik nu nog niet natuurlijk.

Hoe is het in Nederland? Vertel me, wat houd jullie bezig?

besos y amor!
<3

'Ging voor jou je geluk verloren, en slaag je erin het in anderen op te wekken, dan vind je het in je eigen borst terug.'
'Eenieder is de smid van zijn geluk, maar het lot moet het ijzer heet maken.'
'Zich in het geluk van een ander verheugen is er deel aan hebben.'

  • 07 Februari 2011 - 18:23

    Jeanne:

    hee little sis,
    Hier wat mij bezig houdt dezer dagen!
    Zoals ik al had gezegd ben ik zaterdag uiteten geweest,
    we gingen naar een Afrikaans restaurant (weer een wat anders)
    Je moest met je handen eten en we kregen drinken uit een soort halve cocosnoot,
    het had een andere naam maar die ben ik vergeten dus wel heel grappig.
    Ze hadden bananenbier en mangobier, best interessant:P
    Daarna gingen we naar de Break-out ofzo, daar was een jongen jarig en toen moest die over de bar lopen en op elke hoek van de bar stond een shotje als het hem binnen een minuut lukte kreeg die iets was wel grappig. daarna naar cafe fout en sant tropez. Toen ik van de een naar de ander liep zag ik een meisje dat zo dronken was dat ze met hek en al omviel dat was echt hilarisch toen stond ze op en begon ze te zeggen dat ze iedereen kwijt was en dat ze zich zo schaamde toen ben ik maar weggelopen:P
    Voor de rest niet veel boeiends dit weekend.
    Ik zit nog steeds een goed weekend te zoeken dat ik bij je langs kan komen maar het wil nog niet echt lukken.. dus misschien wordt het toch wel gewoon met papa en silvie.
    dat was het weer!
    kissesss(L)

  • 07 Februari 2011 - 22:06

    Rianne:

    Nog 3 !

  • 08 Februari 2011 - 18:07

    Rianne:

    Hey lieve ies!
    Prop alles naar binnen wat Maribel je voorzet, ook al ruikt het naar spinnen en medicijnmannen! ;-0
    Veel veel beterschap en ik neem de antigripine wel mee! Dikke kus!

    Nog 2! :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Madrid

Alicante

Recente Reisverslagen:

17 April 2011

Ciao Alicante, Hola Rotterdam.

13 April 2011

Nog 4 dagen!

08 April 2011

happiness

04 April 2011

Weekend

01 April 2011

sol
Iris

Actief sinds 05 Jan. 2011
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 87120

Voorgaande reizen:

29 Juli 2013 - 21 December 2013

Singapore

09 Januari 2011 - 16 April 2011

Alicante

Landen bezocht: