Life in Spain - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Iris Verschoor - WaarBenJij.nu Life in Spain - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Iris Verschoor - WaarBenJij.nu

Life in Spain

Door: iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

15 Maart 2011 | Spanje, Madrid

Ja, daar ben ik weer eens.

ALLEREERST FELIZ COMPLEAÑOS AAN MN GROTE NEEF ARNE! 20 JONGEN :)

Nietecht een bijzondere week gehad,
maar wel heel veel geleerd :D
daar ben ik hier ook voor natuurlijk.
Nog 2 hoofdstukken en ik heb dit level af, dus ben benieuwd hoelang het duurt voor ik weer verder kan. Ben laatste week wel veel meer spaans gaan gebruiken. Ik droom nu half in t spaans en half in t engels. Het nieuws kan ik volgen, dus ik ben op de hoogte van alles wat er in Japan gebeurd. Lieve hemel wat een chaos. En is het jullie opgevallen dat haast niemand huilt? Ze staan allemaal netjes te wachten op de telefoon of eten of hulp. Zo georganiseerd. Ze zenden hier alles zonder censuur uit dus elke keer dat het nieuws komt hoor je de MADRE MIA'S en DIOS'es door het huis galmen.
Ik hou van hoe de spaanse mensen zich uiten.

Vrydag hele leuke avond gehad, zaterdag gingen we naar de dansvoorstelling van Paula. Dat was wel leuk alleen er kwam zóveel buikdans met van die irritante muziek en pff ik had echt hoofdpijn. Toen kwam ik om 10 uur thuis ben ik gaan slapen werd ik de volgende ochtend om 12 uur wakker. Toen heb ik mn presentatie gemaakt en na het middageten zijn we naar t strand gegaan. 'Savonds gingen we nog even wat drinken maar dat was ook niet bijzonder, zondag is iedereen hier echt helemaal brak van t weekend, je ziet ook zo weinig mensen op straat! En in de nachten van vrydag en zaterdag zie je echt oude mensen tot heel laat buiten.

Dus maandag had ik mn presentatie dus ik leuk voor de klas mn verhaal voorgelezen duurde 5 minuten en niemand had vragen en die vrouw zei goed dus dat was ook weer klaar haha zelfs dat is niet bijzonder.

Toen vandaag had een vrouw een presentatie van echt zolang verhaal over 2 families in de 14de eeuw ofzo in italië maar ze waren spaans en 1 familie was van een paus en andere familie was van een koning en ze vermoorde elkaar allemaal en hadden incest en weet ik veel wat. Het zal voor haar heel interessant zijn maar die vrouw is zeg 60 en derest is ongeveer 20 dus ik denk dat ze wel had kunnen bedenken dat wij daar niet voor ons lol naar willen luisteren. En het was ingewikkeld met namen enzo maar respect want ze deed het wel goed.

Vanavond gaan we naar beerpong en derest van de week spaar ik mn energie want zaterdag wordt echt een bizarre nacht. We gaan om 4 uur savonds met 6 bussen vol met studenten van de universiteit naar Valencia. Daar zijn 'Las Fallas' dat is het grootste feest van het jaar in Valencia google maar als je meer wilt weten haha. En dan gaan we om 7 uur sochtends met de 6 bussen terug en het duurt 2 uur dus dan ben ik zondag 9 uur in mn bed :) Dat wordt echt een hel want ik hou niet van dronken mensen in de bus en die gaan vast kotsen enzo dus maargoed ik zoek wel een rustig plekje waar ik kan slapen.

Ik ben aan zelfstudie begonnen want op school doen we alleen grammatica en dat is heel saai en moeilyk. Dus nu heb ik bedacht dat ik zelf vocabulaire ga leren en als ik dan niet die grammatica wil leren kan ik die vocabulaire leren zodat ik me niet rot voel over dat ik niet heb geleerd maar dat ik ook niet grammatica niet heb geleerd. Get it? En nu ben ik dus alle uitwendige en inwendige lichaamsdelen aan het leren én alle dieren. Vogels, vissen, huisdieren, insecten, safaridieren, noem maar op hahah.

Oh, het weer nog eventjes? Zaterdag regende het, zondag was het superlekker weer, gister weet ik niet meer, vandaag regende het en was het lekker weer, morgen regent het en daarna wordt het alleen maar lekker weer (en dit klop ik nu meteen af).

Nou dat was het weer zo'n beetje!

Ciao Ciao,
besos x

`Een mens is nooit volkomen gelukkig en onafhankelijk, evenmin volkomen gelukkig en slaaf. Er zijn grenzen en die raken elkaar.´
´Geluk is het besef dat je geluk niet per se nodig hebt.´
´Het geluk is kalme berusting onder een aangename begoocheling´
´Het geluk valt ons ten deel in afzonderlijke, losse stukjes. Degenen onder ons die wijs zijn, stellen zich met deze brokstukjes tevreden.´
´Een bescheiden geluk - de beste vorm van geluk.'
'Men is nooit gelukkig ten koste van het geluk van anderen.'

  • 15 Maart 2011 - 21:53

    Jeanne:

    Hee iessssss
    vraagje.. waarom staat er VIP naast je profiel foto op deze site? Ben je ineens belangrijk geworden daar in Spanje ofzoo!!
    xxxxxx

  • 20 Maart 2011 - 13:19

    Tineke:

    Lieve Iris.
    Bedankt weer voor het verhaal. Ik vind het zo leuk om ze te lezen.
    Super van je dat je nu aan zelfstudie gaat doen. Een prima initiatief.
    Het is hier heerlijk lenteweer. De bolletjes komen allemaal met hun koppie boven de grond en dat is elk jaar weer een feest vind ik.
    Mijn tuin is gisteren door Marlies volgestopt met planten waar ik niks aan hoef te doen en dat is helemaal prima. Achterin de tuin heb ik nu een kweektafel (kribbe) staan waar ik slaplantjes in heb gezet. Ik vind het een feest om toch nog lekker met mijn handen in de aarde te kunnen.
    Gisteren heb ik voor het eerst buiten gelegen en dat was zo onwijs lekker in het zonnetje.
    Geniet en sterkte,
    vrolijke lenteknuf
    Tineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Madrid

Alicante

Recente Reisverslagen:

17 April 2011

Ciao Alicante, Hola Rotterdam.

13 April 2011

Nog 4 dagen!

08 April 2011

happiness

04 April 2011

Weekend

01 April 2011

sol
Iris

Actief sinds 05 Jan. 2011
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 87129

Voorgaande reizen:

29 Juli 2013 - 21 December 2013

Singapore

09 Januari 2011 - 16 April 2011

Alicante

Landen bezocht: