Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Iris Verschoor - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Iris Verschoor - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

05 September 2013 | Maleisië, Kuala Lumpur

Zo, dat is lang geleden!
Wat een druk leven!
Ik hoop dat het allemaal goed met jullie gaat, en dat iedereen vol goede moed aan het nieuwe schooljaar/werk is begonnen :)

Ik was gebleven bij 2 weekenden geleden, even de high-lights:
Vrijdagavond was er een rockconcert op de campus. Ze waren al vanaf die maandag bezig een podium aan het opzetten hiervoor op t gras. Het concert was leuk, want ze gingen chinese rock zingen! Super grappig om een keer te horen. Ook hadden ze een remix gemaakt van 'uptown girl' (van Billy Joel), en er 'utown girl' van gemaakt. Met allemaal andere elementen van de NUS erin, heel erg leuk gedaan. Er kwamen 2 meisjes naar me toe of ik wilde solliciteren bij Abercrombie & Fitch, een kledingwinkel. Dit wilde ik best doen dus die zouden me nog bellen.
Zaterdag was er Singapore Nightfestival, waardoor er door de hele binnenstad allemaal culturele dingen waren. Alweer; zag er heel mooi uit.
Zondag ben ik naar een soort lokaal carnaval geweest. Dat was echt gezellig, er waren geen exchange studenten maar een soort caribische-singaporezen. Iedereen stond gewoon op straat, en er kwam een raggae band.

Toen begon mijn schoolweek. Op zich heb ik een heel lekker rooster. Ik heb het wel heel druk, want je moet echt heel veel doen. Het is niet zo moeilijk, maar wel veel. Ik loop ook best achter. Gelukkig heb ik komende dagen tijd om dat in te halen.

Dinsdag ging ik solliciteren bij Abercrombie & Fitch, wat een hele vreemde toestand was. Ze vroegen eerst wie er zich niet online geregistreerd had (nou, ik dus), en of die mensen misschien eind van de week terug wilde komen. Dat wilde ik niet, en ik vond dat aangezien zij hadden gevraagd of ik wilde komen ze er wel even bij hadden mogen zeggen dat ik iets op internet moest doen. Dus na een discussie met de manager mocht ik toch blijven. Al denk ik niet dat ze me nu nog willen aannemen haha!

Donderdag ochtend vroeg ging ik naar Kuala Lumpur, want ik wilde winkelen. Toen werd ik dinsdagavond ziek .. echt best wel ziek. Dat was ontzettend balen, maar ik ben wel gewoon gegaan. Alleen heel verkouden in het vliegtuig doet zo'n pijn in je voorhoofd!! Maar het winkelen was een goede remedie :) Ik ging ook lekker alleen, zodat ik met niemand rekening hoefde te houden. Ik vloog om kwart voor 8, en de vlucht duurde een uur, waarna ik nog een uur met de bus naar de echte binnenstad moest. Ik sliep in een hostel (BackHome). Een heel leuk hostel, heel gezellig en het zag er echt allemaal lekker schoon en netjes uit. Ik had airco op mijn slaapkamer, en een groter matras als in Singapore! Heb daar heerlijk geslapen. Maar ik was ook super moe aan het eind van de dag natuurlijk. Ik had verwacht dat Kuala Lumpur hetzelfde zou zijn als Singapore - nou niet dus. Alleen de Petrona Towers, en de shoppingmalls zijn modern, daarnaast is het echt een zooitje vergeleken met Singapore. Kapotte stoepen, heel veel smok, smalle straatjes, vieze mensen, stank etc etc. Dus, dat had ik even niet verwacht. In de shoppingmalls lopen ontzettend veel vrouwen met een Burka aan rond, allemaal Saoedi-Arabieren die hun olie-geld komen uitgeven. Zoveel geld heb ik niet, maar ik heb wel aardig wat gekocht! Ik zou tot zaterdagochtend blijven, en vrijdagavond vertelde iemand mij dat het sinds een paar maanden heel gevaarlijk is in Kuala Lumpur. Ze hadden eerst een regeling dat ze iedereen in de gevangenis konden stoppen, zonder proces, voor onbepaalde tijd. Maar nu de nieuwe regering is gekomen (ofzo) hebben ze al die criminelen (duizenden!!) in één keer losgelaten. Die mensen zijn een soort gevecht om hun territorium (drugs etc) begonnen, en de afgelopen maand waren er al 24 mensen doodgeschoten. Ook kwamen er die avond 2 mensen terug naar het hostel die in elkaar waren geslagen, met pepperspray aangevallen, en berooft. En ik heb daar dus 2 avonden gezellig gelopen. In m'n eentje. Met al m'n winkel-tassen. Daar schrok ik wel een beetje van, dat doe ik dus niet nog een keer! De Petrona-towers zijn trouwens wel echt heel mooi, en de malls zijn ook heel chique. Al de merken vliegen je om je oren, in één mall hebben ze zelf een achtbaan! En de allergrootste snoepautomaat van de wereld! Zaterdagochtend vloog ik terug, maar m'n vlucht was 1,5 uur vertraagd. Dus toen kwam ik zaterdag in de namiddag pas weer 'thuis' in Singapore aan.

In Singapore waren Robert en René, dus die zou ik ontmoeten. We zijn naar Marina Bay Sands geweest, en hebben bovenop wat gedronken. Wat een uitzicht! Echt geweldig! Het plaatje wat je op de ansichtkaart (oké, dit heb ik gegoogled, wist echt niet dat je dat zo schreef) ziet. Helemaal leuk.
Zondag ben ik lekker huiselijk bezig geweest (koffer uitpakken, de was, huiswerk) en 'savonds met Robert en René naar Satay Street geweest. Een hele straat met allemaal heeele kleine tentjes waar ze voor Saté aan het maken zijn. Ze zeggen dat je bij huisje 7 en 8 de lekkerste Saté hebt, dus dat moesten we proberen. En lekker was het !

Toen begon de volgende schoolweek alweer!
Ik loop echt achter. Ik hoop dat ik het bij kan werken. Dinsdag en Woensdag had ik duikles-theorie. Woensdag ook de toets, en ik ben geslaagd :) dus die is 'in the pocket'! 5 foutjes, terwijl je er 12 mag hebben. Beter als m'n rijbewijs :). Nu m'n praktijk nog, ik krijg zondag m'n zwembad-duik.

Verder heb ik nu al weekend! Dus tijd om alles bij te werken. Ik heb echt een to-do list van hier tot Tokyo (hé, dat is niet zover :)) ik bedoel van hier tot Nederland!

Druk druk druk, en wat gaat de tijd snel. Ik ziet hier nu al meer dan 5 weken. En ik had stiekem wel even mee naar NL gewild, toen ik wist dat Robert en René gingen ..

Gelukkig komen Jeanne en papa over 2,5 week! Dan kunnen ze o.a. siroop en komijnekaas meenemen, want dat mis ik echt :)

Oja, jullie kunnen me kaartjes sturen (als jullie dat willen :))
M'n adres is:
38 College Avenue East,
South Tower
#21-252
Singapore 138601

Ik wil wel foto's toevoegen, maar dat kan niet want ik heb geen kabeltje. Dus die komen nog!

Heel veel liefs,
Iris.

  • 05 September 2013 - 20:32

    Sandra:

    Lieve Iris, weer een feest om te lezen. Wel blij dat je weer veilig terug bent. Tuurlijk gaan we je een kaartje sturen en laat weten of je nog iets aan Beauty nodig hebt, dan geef ik het aan Jeanne mee. Liefs van ons. X

  • 07 September 2013 - 11:14

    Rianne:

    Lieve Ies,
    Wat een avonturen!
    Zie dat je de vlag van Maleisie nu ook in het rijtje hebt staan.
    Ik ben benieuwd hoeveel vlaggen je nog gaat " veroveren" deze periode!
    Veel succes met je studie , want dat moet er ook nog even tussendoor.;-)
    Ik geniet van je verhalen.
    Lieve kus,

    Trotse mama!

  • 11 September 2013 - 19:05

    Betty:

    Lieve Ies,

    Wat kan je toch ontzettend leuk schrijven. Alsof het heel normaal is, even shoppen in Kuala Lumpur in je eentje haha. Je hebt gelijk dat je zoveel mogelijk wilt doen. Petje af, ook nog even je duikdiploma gehaald. Straks kom je ook nog even met je vliegbrevet aan. Geniet er van en natuurlijk ook een beetje studeren.

    Dikke kus tante Betty

  • 13 September 2013 - 16:34

    Rianne:

    Eh, BettY,......breng haar niet op ideeën. :-)
    Voorlopig is ze wel op zoek naar bergschoenen, hoog genoeg.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Singapore

Voor mijn studie 4,5 maand naar Singapore!

Recente Reisverslagen:

03 Januari 2014

Pernis!

05 December 2013

Singapore

17 November 2013

Ho Chi Minh

04 November 2013

Jogjakarta

24 Oktober 2013

Borneo en Singapore
Iris

Actief sinds 05 Jan. 2011
Verslag gelezen: 765
Totaal aantal bezoekers 87319

Voorgaande reizen:

29 Juli 2013 - 21 December 2013

Singapore

09 Januari 2011 - 16 April 2011

Alicante

Landen bezocht: