Tioman - Reisverslag uit Pulau Tioman, Maleisië van Iris Verschoor - WaarBenJij.nu Tioman - Reisverslag uit Pulau Tioman, Maleisië van Iris Verschoor - WaarBenJij.nu

Tioman

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

21 September 2013 | Maleisië, Pulau Tioman

Goedemorgen :)

Tioman, het eiland waar ik duiken heb geleerd. Ik zal het nooit vergeten!
Vrijdagavond ging ik dus, eerst met de bus en dan met de boot.
Ik heb nog nooit zo'n verschrikkelijke busreis meegemaakt. Wat-was-dat-eng. Ik zat helemaal achterin, en heb echt geen oog dicht kunnen doen, en dat zegt heel wat want ik slaap altijd-overal. We gingen echt zó hard en er waren zóveel hobbels en bobbels en bochten en de chauffeur was zó niet voorzichtig .. Ik werd echt alle kanten op geslingerd. En dat 3 uur lang. Maar ik heb t overleeft! Er werd me gezegd dat dit normaal was voor Maleisië. En toen moesten we nog met de boot, dat was gelukkig wat relaxter, dus toen kwamen we uiteindelijk om half 6 's ochtends aan op Tioman. Gelukkig mochten we nog 2 uurtjes in een echt bed slapen. Ik sliep met 3 andere mensen in een 'huisje'. Het was eigenlijk een slaapkamer met twee 1,5 persoons bedden, en een soort badkamer/wc. De wc spoelde niet door, dus ik moest een soort bakje vullen onder de douche en dan in de wc gooien, en dat 3 keer ofzo totdat het weg was. Erg primitief haha.
Het eten was echt gewéldig, echt heel erg lekker! Dus dat compenseerde helemaal. We gingen met z'n alle op de boot, en dan naar een duik'spot' toevaren. Ik had een hele leuke instructeur en we waren met z'n tienen in een groep. Best veel. Ik had een hele leuke vrouw als 'buddy', dus dat was fijn. Het duiken ging bij mij best goed, ik had alleen last van m'n oren (toen ik thuis kwam naar de dokter geweest; ik had een kleine oorontsteking, dus vandaar). Ik hoop dat het volgende week beter gaat. Dus m'n oren en het 'bouyant' blijven waren lastig, voor de rest kon ik al m'n vaardigheden etc goed, en na 3 of 4 duiken (van de 5) zei m'n instructeur dat hij me m'n certificaat kon geven. Dus daar was ik heel blij mee! Ik ben nu dus ook een echte duikster! Wat heel erg jammer was is dat er een paar meisjes in onze groep zaten die het echt helemaal niet konden. En daarom moesten we de hele tijd wachten, en konden we niet echt iets gaan bekijken. Dat vond ik wel echt jammer, en ik was ook een beetje boos want uiteindelijk bleek dat één van die meisjes bijvoorbeeld helemaal niet kon zwemmen. Dan moet je dat misschien eerst gaan leren .. 3 hebben het ook niet gehaald, en terecht.
Tioman is wel echt een leuk eiland. Het heeft 3 bewoonde stukken, en je kan alleen van het ene stuk naar het andere met de boot. Waar ik was hadden ze geen auto's, geeneens een weg, alleen een voetpad. En alles is oud en vies enzo maar de mensen zijn echt heel aardig en heel blij. The simple life. Heerlijk.
Toen gingen we zondagmiddag terug, weer eerst met de boot (dolfijnen in de hekgolf! Geweldig!), toen met de bus. Wat een heerlijke reis. Echt 100 keer beter dan de heenweg. Een luxere bus, ik in het midden, en een veel betere chauffeur. Dat was m'n trip naar Tioman en ik was versléten maar heel erg voldaan!

Maandag ging ik gewoon naar school, en 's avonds hadden we een soort feestje op Marina Bay Sands. Een bekende van een kennis van een vriend (ofzo) had een suite gehuurd en een stuk of 40 mensen uitgenodigd om langs te komen en in de infinity pool te zwemmen! Zó gaaf! Echt heel bijzonder, heel blij dat ik dat mee mocht maken. Als je niet weet wat het is, even googlen. Dat was echt heel heel bizar, en geweldig. Daarna gingen we een feestje houden in die hotel suite maar dat mocht niet dus om 2 uur moesten we eruit haha.

De rest van de week heb ik niet veel bijzonders gedaan, ik had een hoop huiswerk te doen (en nog steeds). Ik kan me er zo over verbazen hoe hard die Aziaten werken. Volgens mij weten ze gewoon niet wat ontspanning is. In hun vrije tijd spelen ze computer spelletjes en dan zitten ze alsnog helemaal gestressed achter hun beeldscherm.

Ik heb tickets geboekt naar Ho Chi Min, Celia is daar in november dus ik ga lekker naar d'r toe en ik weet zeker dat dat een geweldig weekend wordt.

Nu ben ik m'n koffer aan het pakken want over 3 uur landen Jeanne en papa :D Morgenavond gaan we naar Bali. Ik heb er súper veel zin in!!! Alle verhalen schrijf ik volgende week (nouja, een selectie hihi).

Fijn weekend allemaal!

Liefs, Iris.

  • 21 September 2013 - 10:44

    Rianne:

    Hoi lief,
    Zo, in een paar zinnen vertel jij even wat een fantastische tijd je daar hebt!
    Alleen voor wat jij tussen haakjes even noemt zou ik al een moord doen! Nou ja, bij wijze van spreken dan!
    Heel veel plezier de komende week! Geniet ervan en ik hoop dat je ook in Indonesie dolfijnen zult zien!
    Veel liefs vanuit Pernis.

  • 21 September 2013 - 12:06

    Geoffrey Jacobs:

    Ik hoop dat er nog hele leuke dingen overblijven die wij samen nog kunnen zien!
    Ben benieuwd naar alle foto's en hoop dat het zo 4 december is!
    Dan gaan we apen kijken in Indonesië en backpacken door Thailand! Dat wordt nog wat haha..

    XXX Geoff

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Pulau Tioman

Singapore

Voor mijn studie 4,5 maand naar Singapore!

Recente Reisverslagen:

03 Januari 2014

Pernis!

05 December 2013

Singapore

17 November 2013

Ho Chi Minh

04 November 2013

Jogjakarta

24 Oktober 2013

Borneo en Singapore
Iris

Actief sinds 05 Jan. 2011
Verslag gelezen: 479
Totaal aantal bezoekers 87362

Voorgaande reizen:

29 Juli 2013 - 21 December 2013

Singapore

09 Januari 2011 - 16 April 2011

Alicante

Landen bezocht: